Według Ubisoftu 30 klatek na sekundę zapewnia filmowe wrażenie
Kilka dni temu Ubisoft rozpętał burzę informując, że Assassin's Creed: Unity zadziała na obu platformach aktualnej generacji w 900p i 30 klatkach na sekundę. Natomiast dzisiaj twórcy z Francji wypowiedzieli się na temat FPS-ów.
Przedstawiciele Ubisoftu dość szybko sprostowali informację dotyczącą 900p na wszystkich platformach, chociaż nadal nie zapowiedzieli, że produkcja wyświetli obraz w wyższej rozdzielczości.
Mimo to możemy mieć pewność, że temat 30 klatek na sekundę jest zamknięty, ponieważ według Ubisoftu gry w 60 FPS-ach wyglądają dziwnie.
„W Ubisofcie od dawna chcieliśmy osiągać 60 klatek na sekundę. Jednak nie sądzę, aby był to dobry pomysł, ponieważ w tej sytuacji nie zyskujesz za wiele, a całość nie wygląda realnie.”
Te słowa wypowiedział projektant poziomów z Assassin's Creed: Unity – Nicolas Guérin – który następnie dodał:
„To trochę tak jak z filmem Hobbit, który wyglądał bardzo dziwnie.”
Guérin w rozmowie z dziennikarzem TechRadaru powiedział, że twórcy „zbiorowo” odchodzą od standardu 60 FPS-ów.
Wtórował mu Alex Amancio – dyrektor kreatywny Assassin's Creed: Unity:
„30 klatek na sekundę było naszym celem, ponieważ daje bardziej filmowe wrażenia. 60 FPS-ów jest naprawdę dobre dla strzelanek, ale nie dla przygodówek, gdzie produkcja lepiej prezentuje się dla ludzi w 30 klatkach na sekundę. Umożliwia to również podniesienie poprzeczki w innych elementach.”
Na zakończenie Amacio dodał:
„To tak jak w przypadku pytań o rozdzielczość. Chodzi o liczbę, czy o jakość pikseli? Jeśli gra wygląda wspaniale, to kogo interesują cyfry?”