Gollum w szokującym stanie technicznym na PS5 i XSX/XSS. "Tytuł jest prawie niegrywalny na Series S"
Digital Foundry postanowiło tym razem wziąć pod lupę The Lord of the Rings: Gollum. Okazuje się, że problemy z gameplayem w tej bardzo krytykowanej grze to nie jedyne aspekty tego projektu, które przyprawiają o ból głowy graczy.
Gollum znalazł się w ogniu krytyki ekspertów graficznych z redakcji Digital Foundry, którzy w swojej analizie wskazują na liczne, poważne problemy z grafiką w tej nowości, która trafiła na PS5, XSX/XSS oraz na PC. Gra rozczarowuje kiepskim frameratem na PS5 i XSX i licznymi błędami technicznymi, takimi jak wadliwa detekcja kolizji czy zacinanie się bohatera w lokacjach.
W szczególności źle produkcja działa na Xbox Series S i to w trybie Wydajności, gdzie "regularnie dochodzi do spadków animacji do 20 fps". Najgorsza sytuacja z frameratem panuje podczas cutscenek, kiedy animacja, schodzi na szokująco niski poziom zaledwie kilkunastu fps na Series S.
Digital Foundry mocno krytykuje również tryb Jakości dostępny w wydaniu konsolowym.
"Tryb jakości to bez cienia wątpliwości najgorszy sposób na granie w Golluma na current-genowych konsolach. Nie jestem nawet pewny czemu ten tryb trafił do dystrybucji. W rozdzielczości 1440p Series S generuje zaledwie 20 fps w pierwszych lokacjach a w niektórych sekcjach tytuł staje się w takiej opcji praktycznie niegrywalny" - stwierdza redakcja Digital Foundry.
Sprawdźcie przy okazji naszą recenzję Golluma.