Starfield w 30 fps „działa świetnie” na Xboksach. Todd Howard tłumaczy i podkreśla „to najlepsza gra” Bethesdy
Bethesda nie zdecydowała się na dwa tryby rozgrywki w Starfieldzie na Xboksach Series X|S. Gra będzie działać wyłącznie w 30 klatkach na sekundę i sytuację postanowił wytłumaczyć Todd Howard. Twórcy w tym wypadku postawili na spójny gameplay.
Todd Howard udzielił obszernego wywiadu redakcji Kinda Funny Games, podczas którego został poruszony temat 30 klatek na sekundę w najnowszej grze Bethesdy. Wielu graczy nie potrafi zrozumieć, dlaczego deweloperzy nie zaoferują dwóch trybów i przy mniejszej rozdzielczości nie zapewnią 60 fps przynajmniej na Xboksie Series X.
Reżyser i producent wykonawczy z Bethesdy podkreślił, że najważniejszym zadaniem deweloperów było zaoferowanie „stabilności” – możemy przez to rozumieć, że firma chciała stałych 30 klatek niż skoków z 30 do 60 fps.
Todd Howard zaznaczył, że jego zespół chce zaoferować pełną grę na wszystkich platformach i nigdy nie pojawił się pomysł, by przykładowo usunąć jedną z funkcji na Xboksach.
Nigdy nie zastanawialiśmy się nad odebraniem funkcji, skupiamy się na dostarczeniu wszystkiego. Ostatecznie sprowadziliśmy to do tego, że chcieliśmy stabilności. Gra działa świetnie, ale nie chcemy, aby gracze kiedykolwiek o tym myśleli... oczywiście widzieliśmy inne gry, które mają tryby wydajności, ale skłaniamy się ku stabilności.
Twórcy Starfielda skupili się na tym, by 30 klatek na sekundę na konsolach było jak najbardziej stabilne i produkcja podczas rozgrywki ma zapewnić świetne doświadczenie. To zdaniem Todda Howarda najlepsza produkcja w historii Bethesdy.
Czujemy się naprawdę świetnie, gra świetnie leży w dłoniach. I powiedziałbym, że deweloperzy o tym wiedzą, ale są rzeczy, które można zrobić, aby wyglądać i czuć się świetnie - rzeczy takie jak rozmycie ruchu, szybkość odświeżania gry lub reagowania na wejście kontrolera, wszystkie te rzeczy mają znaczenie w czymś, co zapewnia świetne doświadczenie i mogę szczerze powiedzieć, że jest to najlepsza gra, jaką stworzyliśmy.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.