Baldur's Gate 3 zadebiutuje wcześniej na PC, ale później na PS5. Co z wersją na Xboksy? Znamy skalę gry
Larian Studios nie chce mierzyć się ze Starfieldem, więc deweloperzy postanowili przełożyć premierę gry w wersji na PC. Jest to ciekawa sytuacja biorąc pod uwagę, że wersja przeznaczona na PS5 zadebiutuje w dniu debiutu wielkiej przygody Bethesdy.
Baldur's Gate 3 miał zadebiutować 31 sierpnia, ale deweloperzy zdają sobie sprawę, że 6 września odbędzie się premiera Starfielda, więc zdecydowano się dokonać ważny ruch.
Twórcy właśnie potwierdzili, że premiera Baldur's Gate 3 w wersji na PC odbędzie się 3 sierpnia, więc gracze będą mieć sporo czasu, by zapoznać się z przygodą przed Starfieldem. Inaczej wygląda sytuacja z Baldur's Gate 3 na PS5, ponieważ debiut został opóźniony o tydzień i gra trafi na rynek wraz z grą Bethesdy.
Larian zdaje sobie sprawę z harmonogramu premier i w oficjalnej notce wspomniało, że gracze będą mieć „więcej czasu, by zagrać w produkcję”. Jest to oczywiście świetna wiadomość dla fanów gatunku, którzy mogą w spokoju przejść jeden tytuł, by następnie przeskoczyć na kolejny.
Baldur's Gate 3 w wersji na PS5 zadebiutuje później, ale gra ma zapewnić 60 klatek na sekundę – twórcy potrzebują trochę więcej czasu, by osiągnąć taką płynność. Deweloperzy znajdują się „bardzo blisko 60 klatek”.
Zawsze byliśmy studiem, które dążyło do wydania gry na jak największej liczbie platform, w kolejności ich gotowości. Naszym celem była również najwyższa możliwa jakość na każdej platformie, na której wydaliśmy grę. Jesteśmy w punkcie, w którym osiągamy 60 klatek na sekundę na PlayStation 5, co jest niezwykłe, biorąc pod uwagę zakres i głębię Baldur's Gate 3. Gra zawiera ponad 170 godzin materiałów filmowych, ponad dwa razy więcej niż cała Gra o Tron i ponad trzy razy więcej dialogów niż wszystkie trzy powieści Władcy Pierścieni razem wzięte. Jest to ogromna, rozbudowana gra, która naprawdę ożywia D&D, z trybem wieloosobowym i kooperacją na podzielonym ekranie, w skali około 4 razy większej niż nasza poprzednia gra, Divinity: Original Sin 2. Osiągnięcie poprzeczki technicznej, która odpowiada naszym ambicjom projektowym, wydawało się właściwym posunięciem, podczas gdy wstrzymywanie wersji PC, gdy wiedzieliśmy, że będziemy gotowi, wydawało się złym posunięciem w tak napiętym okresie premiery" - powiedział dyrektor ds. wydawniczych, Michael Douse.
Larian potwierdziło również redakcji IGN, że Sony nie zapewniło sobie w tym wypadku żadnej ekskluzywności, ale zaoferowanie gry w odpowiednich warunkach na Xboksie Series S wymagało więcej pracy – wszystko przez rozgrywkę na podzielonym ekranie.
Twórcy chcą, by Baldur's Gate 3 trafił na Xboksy Series X|S w 2023 roku, ale na więcej szczegółów musimy zaczekać.
Studio potwierdziło również ogromną skalę gry:
- Scenariusz do Baldur's Gate 3 zawiera ponad 2 miliony słów i zawiera więcej dialogów niż wszystkie trzy książki Władcy Pierścieni razem wzięte.
- Ponad 170 godzin materiałów filmowych, czyli dwa razy więcej niż wszystkie sezony Gry o Tron razem wzięte.
- 7 grywalnych bohaterów, każdy z własną bogatą historią, osobowością, pragnieniami i celami, a także najlepszy w swojej klasie system tworzenia postaci dla niestandardowych postaci.
- Graj jako jedna z 11 grywalnych ras i 31 podras, z wieloma typami ciała,
- 12 klas i 46 podklas, w porównaniu do Divinity: Original Sin 2 to 10 "szkół zaklęć".
- Ponad 600 zaklęć i akcji (z wyłączeniem upcastów), w porównaniu do Divinity: Original Sin 2 to 225 zaklęć i akcji gracza.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Baldur's Gate III.