Quantum Error na PS4 zostało anulowane. „Wersja na PlayStation 4 wymagałaby zbyt dużego obniżenia jakości”
Jeżeli korzystacie jeszcze ze starszej platformy Sony i byliście zainteresowani najnowszym projektem studia TeamKill Media, to nie mamy dobrej wiadomości. Deweloperzy ogłosili rezygnację z edycji zmierzającej na PlayStation 4.
Po dłuższej przerwie twórcy Quantum Error powrócili z materiałami przedstawiającymi pozycję w pełnej okazałości. Już od czasu pierwszego ogłoszenia horroru zespół nie ukrywał, że koncentruje się na PlayStation 5 i dopasowuje pozycję do możliwości platformy. Choć plany niezależnego studia uległy znacznym zmianom, w przyszłym roku, po premierze na sprzęcie Sony, możemy spodziewać się wydania na Xboksy Series X|S – prace miały się opóźnić ze względu na „wolniejszy dysk” urządzenia. Wczoraj otrzymaliśmy kolejny niepokojący komunikat.
W najnowszej wiadomości w mediach społecznościowych TeamKill Media ogłosiło, że Quantum Error nie zadebiutuje na PS4. Opracowanie wydania na starszą konsolę Japończyków wymagałoby od ekipy znacznych cięć w jakości produkcji, modyfikacji oświetlenia oraz wielu innych efektów, które bezpośrednio wpływałyby na doświadczenie.
Niestety, będziemy musieli anulować wersję QE na PS4. Mimo że gra od początku była tworzona z myślą o PS5, wciąż mieliśmy nadzieję, że uda nam się stworzyć wersję na PS4, ale przy poziomie jakości, jaki osiągnęliśmy w QE z rozgrywką działającą w 60 klatkach na sekundę, doszliśmy do wniosku, że nie ma możliwości, abyśmy dostarczyli wersję na PS4, która dorównałaby temu, co zapewni PS5.
Wersja na PS4 wymagałaby zbyt dużego obniżenia jakości i zmiany zasobów, oświetlenia i wielu innych elementów, a przy różnicy w pamięci i wolniejszej prędkości dysku twardego byłoby to zupełnie inne doświadczenie, które nie będzie porównywalne z wersją na PS5 i nie byłoby sprawiedliwe dla graczy PS4.
Unfortunately, we are going to have to cancel the PS4 version of QE. Even with the game being made from the beginning for the PS5, we still had hopes we could make a PS4 version happen, but with the level of quality we have achieved with QE with gameplay running at 60fps, we have…
— QUANTUM STATE (@Quantum_Error) July 25, 2023
Choć ogłoszenie nie spodobało się części społeczności PlayStation 4, twórcom trzeba oddać sprawiedliwość – żaden z zespołów producenckich nie chce mierzyć się z ogromnymi trudnościami wynikającymi z licznych bugów, niedociągnięć czy błędów z optymalizacją gry. Choć baza użytkowników PS4 pozostaje całkiem spora i mogłaby wpłynąć na wynik sprzedaży Quantum Error, to nieudany debiut odcisnąłby piętno na dalszej przyszłości niezależnego studia. Koncentracja na obecnej generacji wydaje się jak najbardziej zrozumiała.