Quantum Error na PS4 zostało anulowane. „Wersja na PlayStation 4 wymagałaby zbyt dużego obniżenia jakości”

Gry
1546V
Quantum Error może nie trafić na rynek z PS5. Twórcy wspominają o 2021 roku
Iza Łęcka | 26.07.2023, 11:19

Jeżeli korzystacie jeszcze ze starszej platformy Sony i byliście zainteresowani najnowszym projektem studia TeamKill Media, to nie mamy dobrej wiadomości. Deweloperzy ogłosili rezygnację z edycji zmierzającej na PlayStation 4.

Po dłuższej przerwie twórcy Quantum Error powrócili z materiałami przedstawiającymi pozycję w pełnej okazałości. Już od czasu pierwszego ogłoszenia horroru zespół nie ukrywał, że koncentruje się na PlayStation 5 i dopasowuje pozycję do możliwości platformy. Choć plany niezależnego studia uległy znacznym zmianom, w przyszłym roku, po premierze na sprzęcie Sony, możemy spodziewać się wydania na Xboksy Series X|S – prace miały się opóźnić ze względu na „wolniejszy dysk” urządzenia. Wczoraj otrzymaliśmy kolejny niepokojący komunikat.

Dalsza część tekstu pod wideo

W najnowszej wiadomości w mediach społecznościowych TeamKill Media ogłosiło, że Quantum Error nie zadebiutuje na PS4. Opracowanie wydania na starszą konsolę Japończyków wymagałoby od ekipy znacznych cięć w jakości produkcji, modyfikacji oświetlenia oraz wielu innych efektów, które bezpośrednio wpływałyby na doświadczenie.

Niestety, będziemy musieli anulować wersję QE na PS4. Mimo że gra od początku była tworzona z myślą o PS5, wciąż mieliśmy nadzieję, że uda nam się stworzyć wersję na PS4, ale przy poziomie jakości, jaki osiągnęliśmy w QE z rozgrywką działającą w 60 klatkach na sekundę, doszliśmy do wniosku, że nie ma możliwości, abyśmy dostarczyli wersję na PS4, która dorównałaby temu, co zapewni PS5.

Wersja na PS4 wymagałaby zbyt dużego obniżenia jakości i zmiany zasobów, oświetlenia i wielu innych elementów, a przy różnicy w pamięci i wolniejszej prędkości dysku twardego byłoby to zupełnie inne doświadczenie, które nie będzie porównywalne z wersją na PS5 i nie byłoby sprawiedliwe dla graczy PS4.

Choć ogłoszenie nie spodobało się części społeczności PlayStation 4, twórcom trzeba oddać sprawiedliwość – żaden z zespołów producenckich nie chce mierzyć się z ogromnymi trudnościami wynikającymi z licznych bugów, niedociągnięć czy błędów z optymalizacją gry. Choć baza użytkowników PS4 pozostaje całkiem spora i mogłaby wpłynąć na wynik sprzedaży Quantum Error, to nieudany debiut odcisnąłby piętno na dalszej przyszłości niezależnego studia. Koncentracja na obecnej generacji wydaje się jak najbardziej zrozumiała.

Źródło: PSU

Komentarze (48)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper