Baldur’s Gate 3 i kolejna duża aktualizacja. Rozwiąże m.in. problemy z genitaliami
Baldur’s Gate 3 to najnowsza gra RPG od studia Larian Studios, która jest kontynuacją kultowej serii osadzonej w świecie Dungeons & Dragons. Gra już po premierze zdobyła uznanie graczy i krytyków. Jednak jak to bywa z grami, o tak wielkich możliwościach i wyboru pozostawionego graczom, Baldur’s Gate 3 nie jest pozbawiona niedoskonałości i błędów. Dlatego Larian Studios regularnie wydaje pomniejsze aktualizacje, które mają poprawić jakość i stabilność gry. Przyszedł jednak czas na drugą dużą popremierową aktualizację.
Druga znacząca aktualizacja, ma za zadanie naprawić najpilniejsze problemy zgłaszane przez graczy. Według notatek do aktualizacji, hotfix ten naprawia ponad 300 znanych błędów, przyczyn awarii i innych kwestii - pierwsza aktualizacja skupiała się tylko na 150 znanych problemach. Większość z nich dotyczy scen filmowych, które są ważnym elementem fabuły i immersji w Baldur’s Gate 3.
Sceny filmowe w Baldur’s Gate 3 są generowane na podstawie wyborów gracza i stanu jego postaci. Oznacza to, że każda scena może być inna w zależności od tego, jakim bohaterem gramy, z kim rozmawiamy i co robimy. Jednak ten system nie działał idealnie i czasem powodował dziwne lub zabawne sytuacje. Na przykład, postacie mogły zmieniać ubrania lub fryzury w trakcie odgrywania sceny, albo pojawiać się w niej zupełnie bez powodu. Aktualizacja ma rozwiązać te problemy i sprawić, że sceny filmowe będą bardziej spójne i realistyczne.
Na przykład, wyeliminowano dość popularny problem z postacią gnoma, który „nagminnie” gubił swoje odzienie. Od teraz gracz nie będzie musiał być nieprzyjemnie (a może miło) zaskoczony losowo zgubioną bielizną i jego nieprzyzwoitą pozycją. Larian Studios zapewnia, że aktualizacja poprawia także inne problemy, dużo większe problemy, których krótka lista znajduje się poniżej:
- Usunięto problem, który powodował zacinanie się gry podczas trwającego dialogu.
- Naprawiono potencjalną awarię podczas ponownego wczytywania zapisu gry wykonanego w połowie dialogu.
- Naprawiono niemożność wejścia do Shadowfell, jeśli zapisałeś grę, gdy monit był wyświetlany na ekranie.
- Naprawiono awarię spowodowaną przez interfejs użytkownika.
- Naprawiono potencjalną awarię w trakcie zapisywania, gdy postać stała na powierzchni tocząc walkę w trybie turowym.
- Naprawiono rzadki bloker podczas wczytywania zapisanego stanu gry stworzonego w obozie, który powodował odradzanie się członka drużyny poza obozem.
- Naprawiono potencjalną awarię podczas nakładania barwnika na przedmiot spoza ekwipunku lub w niekonwencjonalny sposób.
- Naprawiono potencjalną awarię trybu wieloosobowego, gdy użytkownik dotknie transpondera i opuści imprezę, a następnie gospodarz spróbuje otworzyć Party View.
- Naprawiono potencjalną awarię spowodowaną próbą wczytania interfejsu tworzenia postaci, gdy gra nie jest już w trakcie tworzenia postaci.
- Naprawiono rzadką awarię PhysX.
- Naprawiono rzadką awarię związaną z przenoszeniem przedmiotów.
A to nie wszystko. Pełną listę poprawek i zmian znajdziecie na tej stronie.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Baldur's Gate III.