Dolby Atmos działa lepiej na PS5 względem Xboksów. Na konsolach Microsoftu pojawia się opóźnienie
Sony zapowiedziało udostępnienie Dolby Atmos na PlayStation 5 i już pierwsze testy wykonane przez Digital Foundry potwierdziły zaskakującą sytuację – technologia działa lepiej na sprzęcie Sony względem urządzeń Microsoftu.
To zaskoczenie nie jest przypadkowe, ponieważ to Microsoft zapłacił za 2-letnią ekskluzywność technologii i Dolby Atmos przez 24 miesiące nie mogło pojawić się na PlayStation 5. Propozycja była dostępna wyłącznie na Xboksach Series X|S, ale nawet w tej sytuacji gracze nie mogli liczyć na najlepszą jakość.
John Linneman z Digital Foundry współpracował z kilkoma graczami z Xboksa i potwierdził, że Dolby Atmos na Xboksach zawiera pewne opóźnienie:
Kilka różnych osób opublikowało swoje wyniki i odkryliśmy, że we wszystkich przypadkach faktycznie występuje opóźnienie podczas korzystania z [Dolby] Atmos.
Sytuacja jest jednak interesująca, ponieważ według dziennikarza – problemem nie jest Xbox. To prawdopodobnie Dolby dostarczyło wadliwe oprogramowanie, ponieważ ten sam błąd pojawia się na Windows 11.
Dolby Atmos na #PS5 lepszy niż Xboksie Series X. Brak opóźnień
Dolby Atmos on #PS5 better than Xbox Series X. No Latency. 🤙 pic.twitter.com/xrYFNjJnIg
— Joe Gaslighter (@Joeybatz35) August 14, 2023
Specjalista z Digital Foundry potwierdził, że problemy z Dolby Atmos występują wyłącznie w grach i nasilają się w momencie korzystania z funkcji eARC, która jest dostępna w niektórych telewizorach.
Potrzebuję pomocy w uzyskaniu większej ilości danych, abyśmy mogli dotrzeć do sedna sprawy Atmos. Jeśli korzystasz z Atmos na Xbox lub Win 11, sfilmuj swój ekran w zwolnionym tempie z telefonu i opublikuj wyniki! Podaj również swój sprzęt audio.
I need help getting more data so we can get to the bottom of this Atmos thing. If you use Atmos on Xbox or Win 11, film your screen using slow motion from your phone and post results! Also post your sound hardware. pic.twitter.com/F8eOOV9S2z
— John Linneman @dark1x.bsky.social (@dark1x) August 14, 2023
Możemy jednak mieć pewność, że Microsoft dowiedział się o problemie – David Springate, główny inżynier Playground Games, potwierdził, że przekaże sprawę do odpowiednich osób.
Doceniam to John! Jutro przekażę to odpowiednim osobom! Jesteś najlepszy
Digital Foundy testowało Dolby Atmos wyłącznie w przypadku kina domowego, więc trudno powiedzieć, czy ten sam problem pojawia się także podczas gry na słuchawkach.