Gothic 2 Dzieje Khorinis nie powstanie. Twórcy przyznają się do błędu i porzucają projekt
Społeczność fanów Gothica nie powinna dłużej wyczekiwać na ambitną modyfikację Dzieje Khorinis. Twórcy potwierdzili, że nie zamierzają dłużej rozwijać projektu i ambitna opowieść trafiła do lodówki.
Już w maju informowaliśmy o problemach autorów Gothic 2 Dzieje Khorinis. Na początku kod modyfikacji wyciekł, a następnie zespół opublikował oświadczenie. Już w tym czasie część osób uważało, że projekt nigdy nie powstanie i... jak widać tym razem faktycznie nie możemy liczyć na wielką premierę.
Pożegnanie i ostatnie informacje o stanie projektu
Zespół Dzieje Khorinis podjął decyzję o zaprzestaniu prac nad modyfikacją oraz pożegnaniu się z fanami. Z tego miejsca chcemy wyjaśnić przyczyny tej decyzji oraz podkreślić parę spraw.
Podstawową przyczyną o zaprzestaniu prac jest brak komunikacji z byłym głównym koordynatorem projektu, który zajmował się między innymi przygotowaniem dubbingu. Nie otrzymaliśmy w 100% pewnej odpowiedzi czy dubbing zostanie nagrany, więc założyliśmy, że nie można na to liczyć. Również niejasna jest sprawa niewielkich ilości nagrań "nestorów", którzy już odeszli. Dzieje Khorinis bez obiecanego "oryginalnego" dubbingu nie mają sensu. Żałujemy także, że nagrania nestorów nie zostaną zaimplementowane do modyfikacji. Mamy jednak nadzieję, że właściciel praw autorskich będzie w stanie pozytywnie je wykorzystać.
Zespół potwierdził, gdzie tak naprawdę leżał problem modyfikacji. Jak się okazuje – twórcy nie potrafili się dogadać, nie przyjęli jednego-jasnego kierunku rozwoju opowieść, a ostatecznie sami za bardzo nadmuchali promocję i nie potrafili opanować swojej koncepcji.
Jakiś czas temu podjęliśmy decyzję o zredukowaniu części „Vaduz” (DK 1) i połączeniu jej z Khorinis (DK 2), aby zwiększyć szansę na przygotowaniu dubbingu do obu planowanych wcześniej części modyfikacji. Ze względu na niejasny stan dubbingu oraz zbyt wiele problemów w projektowaniu scenariusza nie byliśmy w stanie określić jasnego kierunku działania. Czas od marca tego roku do sierpnia poświęciliśmy na poprawki scenariusza i projektowanie dalszej części fabuły (Khorinis).
Błędem ze strony zespołu było prowadzenie nadmuchanego PR, które rozbudziły w graczach nadzieję na ambitny projekt z gwiazdorską obsadą. Wiele projektów modyfikacji do Gothica upadło z powodu braku motywacji i tutaj jest podobnie, lecz chcemy, aby było dla Was jasne to, że brak motywacji wyniknął ze złego zarządzania, którego nikt nie ma już siły naprawiać. PRZEPRASZAMY wszystkich fanów oczekujących na modyfikację, ślących nam dobre czy gorzkie, ale konstruktywne słowo oraz wszystkich wspierających finansowo na kanale Youtube.
Na zakończenie autorzy pogratulowali ekipie Gothic II Kroniki Myrtany – jak wiadomo ta opowieść została wydana i to bez wątpienia jeden z najlepszych fanowskich projektów w ostatnich latach.
Z tego miejsca chcielibyśmy pogratulować też sukcesu ekipie Gothic II Kroniki Myrtany, Ekipie, która przekuła prawdziwa pasję w coś, co faktycznie powstało, a co było początkowo okupione niezrozumieniem ze strony fandomu. Cieszymy się, że udało im się przetworzyć to w dobrego moda, która zainteresowała społeczność Gothica na tyle, że są głodni ich więcej.
Kłaniamy się więc nisko, żegnamy i idziemy w swoją stronę. DK 2008-2023.
Pozdrawiamy, zespół Dzieje Khorinis.
Można jedynie powiedzieć: szkoda. Gothic ma w Polsce wielu fanów, którzy na pewno chętnie zapoznaliby się z przygodą. W tej sytuacji pozostaje tylko czekać na oficjalny Gothic Remake oraz Gothic Classic – opowieść na Nintendo Switcha trafi na rynek jeszcze w 2023 roku.