Starfield z potwierdzonym wsparciem dla modów na konsolach. Premiera Creation Kit 2 w 2024 roku
Od czasu kiedy ostatni raz pisałem o modach na konsolach w Starfield minęło już trochę czasu. Potwierdziły się wieści o tym, że mody będą dostępne również na konsolach.
Todd Howard zdążył już ogłosić, że mody pojawią się w Starfield nie tylko na PC, ale również na XSX/XSS. Nie powinno to dziwić fanów dzieł Bethesdy, bo również w Skyrim czy w Fallout 4 pojawiło się wiele modyfikacji i przeróbek na konsolach. Otwartym pytaniem jest jeszcze kwestia tego, jak duże/zaawansowane będą mody w Starfield na Xbox Series X i Xbox Series S. Biorąc pod uwagę to, jak rozbudowane są produkcje third-party (lotniska, samoloty, scenerie) pojawiające się w Microsoft Flight Simulator na XSX/XSS, można spodziewać się przełomu na tym polu. Czekamy na oficjalne wieści od Bethesdy.
Todd Howard potwierdził w wywiadzie udzielonym redakcji magazynu Famitsu, że w 2024 roku Bethesda udostępni fanom Cration Kit 2, oficjalny zestaw narzędzi, który zapewni autorom modów dostęp do prawie pełnego wachlarza możliwości, którymi dysponują deweloperzy gry. Dopiero wtedy zaczną pojawiać się naprawdę zaawansowane i rozbudowane dzieła fanów, wprowadzające do gry zupełnie nowe lokacje, misje i dialogi.
Biorąc pod uwagę fakt, że na Creation Kit do Skyrim czekaliśmy 3 miesiące od premiery tego RPG, można spodziewać się, że premiera Creation Kit 2 do Starfield odbędzie się już w pierwszych tygodniach 2024 roku. W drodze jest również pierwsze fabularne rozszerzenie pt. Shattered Space. Czekamy na informacje dotyczące tego DLC.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.