Cyberpunk 2077 – aktualizacja 2.0 już dostępna! Poznajcie listę zmian i nowości
CD Projekt RED właśnie udostępnił aktualizację 2.0 do Cyberpunka 2077. Gra otrzymała mnóstwo nowych i rozbudowanych systemów, które mają poprawić doświadczenie wszystkich graczy. Firma zachęca do zapoznania się z przygodą od początku.
Cyberpunk 2077 zadebiutował z wieloma problemami, ale CD Projekt RED zajęło się znaczącymi poprawkami, by zaoferować wszystkim graczom oczekiwane wrażenia. Firma zdawała sobie jednak sprawę, że chcąc osiągnąć odpowiedni poziom, deweloperzy nie mogą rozwijać gry na poprzednią generację. To właśnie z tego powodu od pewnego czasu firma nie wspiera pozycji na PS4 i XOne nowymi patchami, a aktualizacja 2.0 debiutuje wyłącznie na PS5, XSX|S i PC.
Twórcy zaoferowali wielką, darmową aktualizację, która znacząco rozwija całą przygodę – zmian jest tak dużo, że CD Projekt RED zachęca, by zainteresowani zapoznali się z opowieścią od początku. W tej sytuacji doświadczymy Night City w znacznie lepszych warunkach.
Cyberpunk 2077 w wersji 2.0 ulepsza masę różnorodnych systemów – deweloperzy dopracowali drzewka atutów i umiejętności, poprawili system wszczepów, przebudowali walkę podczas jazdy, zajęli się sztuczną inteligencją przeciwników, zrealizowali zupełnie nowy system policji, a nawet ulepszyli UI oraz UX.
Pliki właśnie zadebiutowały na PS5, XSX|S i PC.
CD Projekt RED podkreśla, że pełna lista zmian jest zbyt długa do opublikowania, ale poniżej znajdziecie najważniejsze ulepszenia:
WALKA
Nowy system policyjny
- NCPD będzie cię teraz ścigało, kiedy popełnisz przestępstwo, czy to pieszo, czy w pojeździe.
- Typy ścigających cię jednostek i ich zachowanie zależeć będzie od poziomu listu gończego przez NCPD (liczby gwiazdek). W pościgach brać będą udział różne pojazdy NCPD. Pojawią się też blokady dróg i oficerowie Max-Tacu w AV-kach.
- NCPD będzie teraz obecne w całym świecie gry, patrolując ulice Night City. Policjanci pracujący na miejscach zbrodni będą także brali udział w pościgach.
- Poprzez radio będą teraz słyszalne komunikaty NCPD.
- Będzie teraz można hakować funkcjonariuszy NCPD.
Walka z pojazdu
- Dodaliśmy opcję walki z pojazdu w perspektywie pierwszo- lub trzecioosobowej. W trakcie jazdy możesz używać pistoletów, karabinów maszynowych i przedmiotów przywracających zdrowie. Niektóre pojazdy są wyposażone w uzbrojenie pokładowe. Na motocyklach możliwa jest walka wręcz.
- Można teraz przestrzeliwać i przecinać opony pojazdów.
- Wprowadziliśmy nowe atuty, które odblokowują szereg zdolności związanych z pojazdami, takich jak hakowanie pojazdów, zwiększenie uszkodzeń w wyniku kolizji, wzmocnienie uzbrojenia pojazdów, umożliwienie użycia wszczepów Sandevistan i Kerenzikov, a także opcje szybkiego oraz stylowego opuszczania poruszającyh się pojazdów.
- Pojazdy mają różną wytrzymałość. Pojazdy wyposażone w technologię CrystalDome są dodatkowo chronione.
- Możesz teraz napotkać losowe pościgi prowadzone przez SI pomiędzy różnymi frakcjami w danej dzielnicy.
Ulepszenia SI walki
Dokonaliśmy szeregu usprawnień SI wrogów w tym:
- Usprawniliśmy SI wrogich netrunnerów.
- Poprawiliśmy reakcje NPC-ów na granaty oraz ulepszyliśmy używanie granatów przez NPC-ów.
- Poprawiliśmy reakcje NPC-ów na flankowanie.
- Wrogowie wykrywają cię szybciej, kiedy chodzisz lub biegasz sprintem.
- Wrogowie wyposażeni we wszczepy Sandevistan będą je teraz aktywowali, aby skontrować gracza, który używa własnych.
- Wrogowie, którzy nie słyszeli wystrzału z broni z tłumikiem, ale zauważyli uderzenie pocisku, właściwie badają teraz źródło strzału.
- Dokonaliśmy usprawnień scenariuszy, w których grupy NPC-ów mogą dołączyć do innej grupy w walce przeciwko tobie.
Zmiany w netrunningu
- Dodaliśmy atuty rozszerzające zdolności netrunningu. Przykładowo nowy tryb Anabiozy pozwala przesłać hacki poprzez zużycie zdrowia, jeśli nie posiadasz dość pamięci. Możesz też zyskać zdolność kolejkowania kilku hacków na jednym wrogu.
- Zbalansowalismy koszty pamięci.
- Zbalansowaliśmy obrażenia i czas przesyłania. Zmieniliśmy efekty niektórych hacków.
- Usunęliśmy opcję używania protokołu naruszenia na wrogach.
Inne
- Przedmioty zdrowotne i granaty mają teraz ograniczoną liczbę ładunków, które odnawiają się z czasem po użyciu.
- Wytrzymałość nie zużywa się już poza walką w przypadku takich czynności jak bieganie sprintem, wślizgi i skoki. Wytrzymałość zużywa się podczas oddawania strzałów z broni dystansowej oraz atakowania bronią na bliskim dystansie. Koszt wytrzymałości jest różny dla różnych rodzajów broni.
- Poprawiliśmy funkcję pomocy w celowaniu.
- Zmieniliśmy wyważenie głównych walk z bossami w podstawowej wersji gry.
- Do walk z bossami w podstawowej wersji gry dodaliśmy parametr penetracji pancerza.
- Usunęliśmy ochronę przed zabójstwami jednym strzałem z cywilów.
ATUTY I ZDOLNOŚCI
- Całkowicie przebudowaliśmy drzewka atutów. Zawierają teraz mniej atutów, które bardziej znacząco wpływają na rozgrywkę. Postępy na danym drzewku atutów pozwolą odblokować specjalne zdolności, takie jak tryb Anabiozy dla netrunnerów, grom dla broni typu Tech, zdolność euforii dla konfiguracji postaci skoncentrowanych na ciele i tak dalej. Ponieważ znacząco przebudowaliśmy system atutów, punkty atutów wydane podczas obecnych przejść gry zostaną zwrócone. Możesz też jeden raz zresetować atrybuty. Przed kontynuacją możesz następnie przydzielić atuty oraz punkty atrybutów zgodnie z własnym stylem gry.
- Połączyliśmy poprzednie umiejętności w pięć nowych – łowca głów, netrunner, shinobi, solo, inżynier. Nie są one ograniczone przez odpowiedni poziom atrybutu. W obecnych przejściach postępy w starych umiejętnościach zostaną przeniesione do nowych odpowiedników. Umiejętności odblokowują nowe pasywne wzmocnienia co 5 poziomów i można je awansować maksymalnie do poziomu 60.
- Usunęliśmy opcję resetowania wszystkich atutów jednocześnie. Można za to teraz bezpłatnie zwrócić koszt każdego atutu indywidualnie.
Wprowadziliśmy nowe rodzaje drzazg rozwoju: drzazgi atrybutów, drzazgi udźwigu i drzazgi limitu kosztu wszczepów.
WSZCZEPY
- Pancerz jest teraz zapewniany głównie przez wszczepy. W związku z tym ubrania stają się głównie kosmetyczne. Elementy strojów nie posiadają już miejsc na modyfikacje i tylko nieliczne maja statystyki.
- Liczba wszczepów, które może przyjąć twoje ciało, jest teraz określana przez Limit kosztu wszczepów.
- Wszczepy są teraz przypisane do konkretnych atrybutów – im wyższy atrybut, tym większa premia statystyki.
- Możesz teraz ulepszać wszczepy u ripperdoców.
- Niektóre miejsca na wszczepy można odblokować, zdobywając konkretne atuty.
- Dodaliśmy kilka nowych rodzajów wszczepów.
- Odwiedziny u ripperdoców są teraz bardziej immersyjne. Podczas instalacji wszczepu siedzisz na fotelu operacyjnym i pojawiają się różne animacje w zależności od rodzaju implantu.
- Dodaliśmy zadanie dodatkowe przedstawiające nowy system wszczepów dla graczy, którzy wczytają starszy zapis do wersji 2.0.
BROŃ
- Zmieniliśmy unikatowe efekty części ikonicznych broni, aby lepiej odzwierciedlały jej charakterystyczne cechy.
- Animację „pierwszego wyposażenia” można teraz uruchomić w każdej chwili.
- PC: Przytrzymaj B lub dwa razy naciśnij Alt, kiedy broń jest schowana.
- PlayStation: dwa razy naciśnij △, kiedy broń jest schowana.
- Xbox: dwa razy naciśnij Ⓨ, kiedy broń jest schowana. - Dodaliśmy granaty dymne.
- Dodaliśmy nowe wykończenia do broni do walki wręcz.
- W grze można teraz znaleźć katanę termiczną.
- Dodaliśmy nowe modyfikacje do broni i zmieniliśmy część istniejących. Modyfikacji nie można usunąć po zainstalowaniu jej w broni.
- Wszystkie przestarzałe modyfikacje do broni zostaną usunięte z gry. W ich miejsce w twoim plecaku pojawią się losowe modyfikacje broni. Jakość dodanych w ten sposób modyfikacji zależy od twojego poziomu.
- Usunęliśmy miejsce na tłumik dla rewolwerów.
- Usunęliśmy miejsce na lunetę z lekkich karabinów maszynowych.
- Zaimplementowaliśmy nowy sposób na wytwarzanie modyfikacji broni. Aby wytworzyć modyfikację, musisz posiadać 2 modyfikacje niższej jakości.
- Rozbudowaliśmy schowek w ścianie w mieszkaniu V, aby mógł pomieścić wszystkie ikoniczne bronie z podstawowej wersji gry.
POJAZDY
Ruch uliczny
- Pojazdy NPC-ów mogą teraz zmieniać pasy, aby unikać przeszkód.
- Przechodnie będą teraz próbowali unikać wbiegania pod poruszające się pojazdy.
- Teraz kierowcy NPC-e lepiej cię unikają, kiedy idziesz pieszo.
- Ulepszone hamowanie, przyspieszanie i zawieszenie samochodów w ruchu ulicznym.
- Niektórre NPC-e mogą reagować agresywnie, kiedy porywasz ich pojazd.
- Różne ulepszenia gęstości ruchu ulicznego w oparciu o porę dnia, co przekłada się na większy realizm.
- Jazda z NPC-em związanym z zadaniem w jednym pojeździe nie wyłącza już ruchu na zajętym pasie, przez co miasto wydaje się być bardziej zatłoczone.
Inne
- Fixerzy nie wysyłają ci już wiadomości o pojazdach na sprzedaż. Kupujesz teraz pojazdy poprzez stronę AUTOFIXER w komputerze V albo używając terminali znajdujących się na stacjach benzynowych oraz w warsztatach samochodowych w Night City. Aby je znaleźć, włącz nowy filtr na mapie świata. Pojazdy są sortowane według producenta. Pojazdy wyposażone w broń pokładową posiadają specjalną ikonę na zdjęciu. Gdy zdobywasz więcej reputacji, odblokowujesz więcej pojazdów do zakupu.
- Dodaliśmy nowe ustawienia użytkownika, które pomagają skonfigurować kamerę oraz sterowanie pojazdem. Możesz teraz też wybrać pomiędzy trzema różnymi odległościami kamery trzecioosobowej podczas jazdy pojazdem.
- Do bazy danych dodaliśmy nową kategorię „Prowadzenie pojazdu” i podręcznik kierowcy.
Zaimplementowaliśmy różne zmiany i regulacje do wydajności oraz prowadzenia pojazdów:
- Większość pojazdów korzysta teraz z nowego systemu sterowania zależnego od prędkości. Maksymalny promień i szybkość skrętu są uzależnione od prędkości pojazdu w większym stopniu niż wcześniej.
- Wszystkie silniki mają teraz krzywe momentu obrotowego, które odzwierciedlają charakterystykę silnika oraz modyfikatorów mocy (np. supersprężarki, turbo, hybrydy, itd.).
- Dokonaliśmy też regulacji, a także wyważenia przyspieszenia i maksymalnych prędkości pojazdów.
- Dokonaliśmy szeregu regulacji siły hamowania. Dla wolniejszych pojazdów została ona dramatycznie zwiększona, a wszystkie dystanse hamowania zostały zmierzone i odpowiednio dostosowane.
- Wszystkie pojazdy lepiej teraz reagują na nierówny teren, krawężniki, progi, itp. Pojazdy wydają się teraz „cięższe”, gdyż poprawiliśmy system grawitacji zależny od ruchu zawieszenia.
- Wiele pojazdów zostało w pełni wyregulowanych albo ich regulacje zostały zdecydowanie zmienione.
- Różne inne niewielkie ulepszenia.
BALANS I EKONOMIA
NPC-e
- Wszyscy NPC-e skalują się teraz do twojego poziomu. Poziom trudności wrogów nie zależy już od tego, w jakim obszarze Night City się znajdujesz.
- Wrogowie mają różne poziomy w zależności od frakcji, do których należą.
- Niektóre archetypy NPC-ów są wyposażone w słaby, średni lub mocny pancerz.
- Wszystkie odporności dla standardowych NPC-ów zostały usunięte.
- Zbalansowaliśmy poziom trudności gry, która na wyższych poziomach jest teraz trudniejsza.
Broń
- Broń skaluje teraz obrażenia w zależności od jej generacji.
- Obrażenia zadawane przez broń inteligentną zostały obniżone, ale korzystają teraz z dedykowanych atutów.
Łupy
- Łupy skalują się teraz do twojego poziomu.
- Usunęliśmy nadmierną ilość łupów do odnalezienia w grze, na przykład łupów, które odciągają uwagę od scenek i miejsc przypisanych do zadań.
- Z NPC-ów nie będzie już można zbierać ubrań.
Wytwarzanie i ulepszanie
- Wytwarzanie i ulepszanie wymaga teraz tylko jednego rodzaju komponentu zamiast kilku.
- Wymieniliśmy stare poziomy rzadkości (powszechny, niezwykły, rzadki, epicki, legendarny) na generacje (od poziomu I do V++).
- Obecnie ulepszana może być jedynie broń ikoniczna oraz wszczepy. Po każdym ulepszeniu broń otrzymuje wyższą generację.
Sprzedawcy
- Poprzez sprzedawców ubrań można teraz zyskać dostęp do funkcji garderoby.
- Asortyment sprzedawców skaluje się teraz do twojego poziomu i rozszerza, gdy osiągasz nowy poziom.
- Zaktualizowaliśmy asortyment u sprzedawców, aby u każdego dominował jakiś typ i specjalizacja.
- Sprzedawcy nie sprzedają już komponentów do hackowania i wytwarzania.
- Dostosowaliśmy ceny uzbrojenia, wszczepów, mieszkań, ubrań i innych elementów.
AUDIO
Nowe stacje radiowe
- 89.7 Growl FM puszcza teraz utwory stworzone przez naszą społeczność. DJ-ka Ash jest zdubbingowana przez Sashę Grey.
- Impulse 99.9 zawiera całkiem nowy zestaw utworów zremiksowanych przez Idrisa Elbę.
- 107.5 Dark Star to nowa stacja z muzyką elektroniczną.
INTERFEJS
- Dziennik zadań ma teraz nowy, bardziej przejrzysty wygląd. Zadania znajdują się w osobnych zakładkach, w zależności od ich typu. Odległość od każdego wskaźnika zadania jest teraz wyświetlana w dzienniku.
- Dodaliśmy opcję cofnięcia śledzenia zadania w dzienniku.
- Przebudowaliśmy interfejs telefonu, aby był bardziej intuicyjny.
- Przebudowaliśmy menu atutów i wszczepów.
- Uprościliśmy opisy przedmiotów. Najważniejsze statystyki są teraz przedstawiane w postaci pasków, aby łatwiej było dokonywać porównań.
- Minimapa będzie się teraz oddalała dynamicznie w zależności od twojej szybkości.
- Zaktualizowaliśmy minimapę, aby lepiej odzwierciedlała wydarzenia wokół ciebie. Stożki wzroku nie będą widoczne, chyba że dany NPC zareaguje na twoje działania albo zaangażuje się w walkę.
- Ulepszyliśmy nawigację na padzie kierunkowym w menu.
- Możesz teraz zmienić bezpieczną strefę interfejsu. Opcja ta jest dostępna poprzez Ustawienia → Interfejs.
- Różne ulepszenia interfejsu dla szerokich ekranów.
- Możesz teraz podejrzeć ubrania oraz broń nie tylko u sprzedawcy, ale także w ekwipunku.
- Wskaźniki pokazujące stan aktywnego wszczepu są teraz wyświetlane w interfejsie.
POPRAWKI W ZADANIACH
- Czempion Glen – usunięto błąd, w wyniku którego nie można było użyć pięści po rozpoczęciu walki.
- W starym kinie – usunięto błąd, w wyniku którego zaparkowany samochód znikał po rozmowie z Rogue przed Afterlife.
- Podejrzenie cyberpsychozy: Krwawy rytuał – usunięto błąd, w wyniku którego po pokonaniu Zarii jej ciało mogło utknąć pod ziemią.
- Linia oporu – broniący bramy na plac budowy poprawnie atakują teraz V.
- Kontrakt: Skutek uboczny – usunięto błąd, w wyniku którego nie było możliwości złożenia beta acidu w skrytce pocztowej.
- Stróże bezprawia – usunięto błąd, w wyniku którego można się było zablokować w Red Queen's Race po zakończeniu zadania.
- Właściwy moment – usunięto błąd, w wyniku którego nie można było zaliczyć celu „Porozmawiaj z Panam” na starszych zapisach.
- Księga Zaklęć – można teraz ukraść dane z komputera R3n0, jeśli nie posiada się cyberdecku.
- Przed burzą – usunięto błąd, w wyniku którego niewidzialna ściana uniemożliwiała powrót do obozu, używając Basiliska.
STABILNOŚĆ I WYDAJNOŚĆ
Szereg poprawek i ulepszeń związanych ze stabilnością i optymalizacją.
INNE
- Dodaliśmy Trauma Drama, zręcznościową minigrę która pozwala wygrać specjalne nagrody.
- Dodaliśmy więcej sekretów do odkrycia w Night City.
- Dodaliśmy do gry kilka pomniejszych scenek, w tym kilka rozmów z Johnnym Silverhandem w mieszkaniu V w megabudynku H10.
- U ripperdoców można teraz zmieniać tatuaże.
- Można teraz wybrać trzy schematy sterowania dla kontrolerów: klasyczny, dynamiczny i alternatywny.
- Mieszkania dają teraz mniejsze wzmocnienia.
- Zaktualizowaliśmy zakładkę Postacie w bazie danych, która zawiera teraz więcej postaci pobocznych.
- Dodaliśmy nowe nisze do kolumbarium.
- Dodaliśmy ukraińską tekstową wersję językową.
PC
- Zaktualizowano wymagania systemowe na PC. Dysk SSD jest teraz wymagany, aby uruchomić grę. Więcej informacji dostępne jest tutaj.
- Dodaliśmy obsługę NVIDIA DLSS 3.5, która wprowadza DLSS Ray Reconstruction, funkcję poprawiającą jakość efektów ray tracingu. Wymagana jest karta graficzna GeForce RTX.
- Opcja jest dostępna poprzez Ustawienia → Grafika w sekcji NVIDIA DLSS. DLSS 3.5 jest dostępny tylko przy włączonym Path Tracingu. Aby mieć pewność, że funkcja DLSS Ray
- Reconstruction działa poprawnie na twoim komputerze, zaktualizuj sterownik NVIDIA Game Ready do wersji co najmniej 537.42.
- [AMD SMT] Wprowadziliśmy nowy przełącznik AMD Simultaneous Multithreading (SMT) dostępny poprzez Ustawienia → Rozgrywka → Wydajność. Umożliwia ustawienie SMT na
- Wyłączone (tylko rdzenie fizyczne), Włączone (wszystkie rdzenie logiczne) lub Automatyczne (zapewnienie optymalnej średniej wydajności w różnych lokalizacjach oraz sytuacjach w grze). Zmiana ta została wdrożona we współpracy z AMD i opiera się na testach przeprowadzonych po obu stronach.
- Ustawienie Gęstość Tłumu zostało przeniesione z karty Rozgrywka na kartę Grafika. Dodatkowo gęstość tłumu jest teraz powiązana z szybkimi ustawieniami grafiki i będzie się zmieniać w zależności od wybranego ustawienia, ale w razie potrzeby można ją dostosować niezależnie.
- Ze względu na aktualizację wymagań systemowych dla PC gra na dysku SSD jest wymagana na Steam Decku.
- Zaktualizowano ustawienia graficzne na Steam Decku w celu polepszenia stabilności klatkażu.
KONSOLE
- Zmieniono docelową rozdzielczość skalowania na Xbox Series X i PlayStation 5 w trybie wydajności z dynamicznego 4K na dynamiczne 1800p, aby poprawić wydajność i jakość obrazu.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077: Widmo wolności.