Metal Gear Solid: Master Collection Vol.1 bez 4K na konsolach. Konami dzieli się szczegółami

Gry
2564V
Metal Gear Solid: Master Collection Vol. 1
Iza Łęcka | 22.09.2023, 10:43

Do premiery obiecującego pakietu pierwszych przygód Solid Snake'a pozostało coraz mniej czasu, dlatego Konami dzieli się oficjalnymi szczegółami na temat oprawy i płynności rozgrywki. Niestety, nie wszystkie informacje ucieszą graczy wyczekujących na kolekcję.

Metal Gear Solid: Master Collection Vol.1 zadebiutuje 24 października na PlayStation 5, PlayStation 4, Xboksach Series X|S, Nintendo Switchu oraz PC, a już od chwili oficjalnej zapowiedzi spore reakcje wzbudzała kwestia technicznych aspektów kolekcji i tego, jak japońskie przedsiębiorstwo zajęło się dopracowaniem doświadczenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Konami przedstawiło kompletne zestawienie danych dotyczących rozdzielczości oraz płynności rozgrywki z podziałem na konkretne platformy. Jak wskazywały ostatnie doniesienia, w wersji na Nintendo Switcha poszczególne części Metal Gear Solid rzeczywiście poznamy w 30 klatkach na sekundę – w trybie handheld rozdzielczość wyniesie 1280x720, natomiast po podłączeniu do TV 1920x1080.

Gracze korzystający z PS5 oraz XSX|S mogą spodziewać się zabawy w 1920x1080, a w zależności od tego, po którą odsłonę sięgniemy, doświadczymy klimatycznych historii w 30 lub 60 fps - Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty oraz Metal Gear Solid 3: Snake Eater będą odznaczać się płynniejszą rozgrywką.

Co więcej, studio zaznacza, że „duża liczba efektów podczas rozgrywki/scenek może powodować spadki liczby klatek na sekundę”. Szkoda, że deweloperzy nie pokusili się o dostarczenie obrazu w 4K na konsolach obecnej generacji i PC...

Już wcześniejsze relacje dziennikarzy, którzy zostali zaproszeni przez Japończyków do sprawdzenia wycinków produkcji, wskazywały, że Konami nie unowocześniło doświadczenia. Co prawda zespół pokusił się o wprowadzenie dodatkowej zawartości (m.in. cyfrowych powieści graficznych, cyfrowych ścieżek dźwiękowych, scenariuszy, książek koncentrujących się na informacjach o fabule i postaciach czy przewodników strategicznych dla każdej gry), ale przede wszystkim korzystał z wcześniejszych edycji produkcji – na co wskazują poniższe informacje.

Metal Gear Solid: Master Collection Vol.1 płynność i rozdzielczość w zależności od platformy

Źródło: Konami

Komentarze (93)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper