The Last of Us Multiplayer ma faktycznie problemy. Główny projektant monetyzacji odszedł z Naughty Dog
W ostatnich dniach mogliśmy przeczytać o zwolnieniach w Naughty Dog, które miały wpłynąć na sieciowe The Last of Us. Wiele na to wskazuje, że produkcja aktualnie nie jest rozwijana, ponieważ z firmy odszedł główny projektant ds. monetyzacji.
Sieciowy tryb z The Last of Us miał początkowo zadebiutować jako dodatkowy wariant rozgrywki do The Last of Us Part II, ale jak wiadomo Naughty Dog na ostatniej prostej postanowiło skupić się na historii – gracze mieli pobrać bezpłatną aktualizację zapewniającą rywalizację PVP.
Od tego czasu naprawdę sporo się wydarzyło, ponieważ Naughty Dog rozpoczęło tworzenie pełnoprawnej gry multiplayer, która miała otrzymać wieloletnie wsparcie, a jednym z kluczowych deweloperów gry był Anders Howard.
Firma zatrudniła specjalistę w zeszłym roku i to właśnie on miał ułożyć cały plan rozwoju monetyzacji The Last of Us Multiplayer. Jak wiadomo tytuł miał być rozwijany latami, autorzy planowali duże dodatki, więc niezbędny był deweloper, który ułoży cały system zarabiania. Jak się jednak okazuje – Anders Howard odszedł z Naughty Dog.
Anders Howard, główny projektant ds. monetyzacji, który dołączył do Naughty Dog niecały rok temu, aby pracować nad projektem sieciowym TLOU, opuścił studio. Howard pracował wcześniej w Epic Games. Pomógł zaprojektować rdzeń Battle Passa dla Fortnite i systemy progresji.
Anders Howard, a Principal Monetization Designer who joined Naughty Dog just under a year ago to work on the TLOU Multiplayer project has left the studio.
— Naughty Dog Info 🐾 (@NaughtyDogInfo) October 4, 2023
Howard previously worked at Epic Games. He helped design the core of Fortnite's battle pass and progression systems. pic.twitter.com/R9DdyNxBcB
Możemy w tej sytuacji śmiało przypuszczać, że Anders Howard nie zakończył swojej pracy dla sieciowego The Last of Us i twórca odszedł realizować następne projekty, ponieważ gra wciąż nie trafiła na rynek i nawet nie wiemy, czy w ogóle zadebiutuje.