Call of Duty nie sprawi, że gracze z PlayStation wybiorą Xboksy. Wszyscy otrzymają taką samą zawartość
Jedna z najgłośniejszych transakcji w naszej branży, czyli pozyskanie Activision Blizzard, zostało w minionym tygodniu sfinalizowane, pobudzając wiele oczekiwań społeczności Xboksa. Gracze nie powinni się jednak obawiać, że w najbliższym czasie Call of Duty będzie wykorzystywane do tego, by nakłonić wiernych fanów PlayStation do przejścia na Xboksy.
Call of Duty: Modern Warfare 3 jest ostatnią częścią serii reklamowaną przez PlayStation – posiadacze PS5 i PS4 mogli liczyć na wcześniejszy dostęp do bety, natomiast w przyszłości pobiorą ekskluzywną zawartość do produkcji. Jedną z konsekwencji zakupu producenta IP będzie jednak zmiana strategii, w ramach której wszyscy gracze otrzymają taką samą zawartość.
Podczas ostatniego podcastu Xboksa Phil Spencer nie tylko wspomniał o udostępnieniu gier Activision Blizzard w katalogu Xbox Game Pass. Istotnym tematem było Call of Duty, którego następne odsłony doczekają się na wszystkich platformach identycznej zawartości.
Phil Spencer o Call of Duty: Potwierdza, że zawartość Call of Duty będzie w 100% identyczna na wszystkich platformach.
"Nie mamy zamiaru w jakiś sposób wykorzystywać Call of Duty, by skłonić was do zakupu konsoli Xbox".
Potwierdza, że w Call of Duty nie będzie już wersji beta na wyłączność platformy.
Phil Spencer on Call of Duty: He confirms that there will be 100% parity on content for Call of Duty on all platforms
— CharlieIntel (@charlieINTEL) October 17, 2023
“We have no goal of somehow using Call of Duty to get you to buy an Xbox console.”
Confirms there won’t be a platform exclusive beta anymore for Call of Duty. pic.twitter.com/xxEJQj5edn
W przyszłym roku testy beta strzelanki odbędą się na wszystkich platformach jednocześnie, każdy będzie miał szansę zdobycia tych samych skórek, nie pojawią się ekskluzywne mapy, nikt wcześniej nie otrzyma dostępu do nowych miejscówek oraz nie skorzysta z innych broni.
Zwróćmy uwagę, że szef marki Xbox potwierdził szczegół, który został zagwarantowany przez umowy z urzędnikami z poszczególnych rynków. Przedstawiciele Competition and Markets Authority, Federalnej Komisji Handlu oraz Komisji Europejskiej chcieli uzyskać zapewnienie, iż Microsoft, korzystając z Call of Duty, nie będzie usilnie wpływał na decyzje zakupowe klientów. Trzeba mieć jednak świadomość, że w przyszłości gry Activision Blizzard będą debiutować w Xbox Game Pass, co może być kluczowym czynnikiem, by wybrać konsole amerykańskiego producenta.