Premiera Lords of the Fallen wpłynęła na CI Games. Cena akcji firmy spadła o ponad 40% od premiery gry
Lords of the Fallen to najnowsza produkcja CI Games, która została przygotowana przez studio Hexworks, czyli zespół założony przez warszawską firmę. Gra zbiera aktualnie „mieszane” opinie na Steam, co miało bezpośrednie przełożenie na cenę akcji wydawcy.
Lords of the Fallen zadebiutowało w zeszłym tygodniu. Gra zebrała oceny na poziomie 76%, ale wielu dziennikarzy testowało wydanie na konsole. Tytuł miał znacznie większe problemy na PC i z powodu niedopracowanej optymalizacji, mroczny RPG akcji zadebiutował na Steam z „w większości negatywnymi” recenzjami, a nawet pojawiły się opinie, według których gra to „Lords of the Crash”.
Twórcy pracują nad aktualizacjami, pierwsze patche zostały już wydane, więc ostatecznie opinie graczy są aktualnie „mieszane”, ale nawet w tej sytuacji CI Games oberwało za jakość gry.
Po wydaniu Lords of the Fallen 13 października, cena akcji wydawcy City Interactive spadła o ponad 41% w ciągu ostatnich 5 dni. W ciągu ostatniego miesiąca kurs spadł o 51%, ale od początku roku wzrósł o 23%. CI Games nie skomentowało jeszcze sprzedaży LOTF.
Following the release of Lords of the Fallen on October 13, stock price for publisher City Interactive has dropped by more than 41% in the past 5 days.
— MauroNL (@MauroNL3) October 18, 2023
Stock price has dropped by 51% this past month but YTD price is still up by 23%. CI Games has not commented on LOTF sales yet. pic.twitter.com/5WsXwuN0mp
W momencie pisania tej wiadomości cena akcji na przestrzeni 5 dni spadła o lekko ponad 42%, ale sytuacja może się odwrócić w momencie, gdy firma przedstawi informacje na temat sprzedaży. Pozytywne szczegóły dla inwestorów powinny pojawić się w momencie, gdy CI Games przedstawi plany na kolejne lata – według ostatnich informacji zespoły pracują nad przynajmniej dwoma grami.
Lords of the Fallen jest aktualnie dostępny na PlayStation 5, Xboksach Series X|S oraz na komputerach osobistych. Deweloperzy nie zdecydowali się stworzyć gry na konsole poprzedniej generacji, co jest zapewne związane z wykorzystaniem najnowszej technologii (Unreal Engine 5) oraz z chęcią wykorzystania większej mocy urządzeń dla opracowania dwóch światów.