PlayStation zwolniło producentkę ponad 120 gier? Twórca God of War: „Microsoft powinien ją zatrudnić”

Gry (plotka)
4996V
PlayStation Studios
Iza Łęcka | 23.10.2023, 11:00

David Jaffe już kilka godzin temu zwiastował „smutne” wieści dla fanów PlayStation – nie musieliśmy czekać zbyt długo na publikację konkretnego materiału. Zgodnie z otrzymanymi przez niego wiadomościami, Connie Booth, doświadczona producentka i szefowa wewnętrznej produkcji w PlayStation, została zwolniona.

Z samego rana informowaliśmy naszych czytelników o zwolnieniach w PlayStation Studios, tymczasem wiele na to wskazuje, że to nie koniec fatalnych wieści. David Jaffe opublikował niepokojącą wiadomość.

Dalsza część tekstu pod wideo

Twórca God of War nie pracuje już dla PlayStation, jednakże regularnie komentuje sytuację branży gier, odnosi się do różnych zdarzeń oraz bezpośrednich poczynań Sony. Kilka godzin temu deweloper opublikował wpis, który obserwatorzy szybko połączyli z następną serią zwolnień.

Smutne, frustrujące, potencjalnie bardzo niesympatyczne wiadomości na temat PlayStation spadną jutro, jeśli moje źródła mają rację. Mówię o tym w filmie tylko dla subskrybentów, ale jestem pewien, że za mniej niż 24 godziny dziennikarze go zdobędą i opowiedzą całą historię. To nie jest pewniak, ale te 2 źródła (oba pracują w PlayStation) nigdy nie pomyliły się w tym, czym się podzieliły.

Jeśli to prawda, to... powiedzmy sobie szczerze: bez względu na to, co robisz, nigdy nie kupuj idei, że twoja praca to twoja rodzina, a firma to twoje życie.

A JEŚLI to prawda, nie znam szczegółów dlaczego, ale mogę to sobie wyobrazić, to człowieku, mówię ci: Sony, które wszyscy stworzyliśmy, jest w większości martwe. 

Nie oznacza to, że nowe Sony jest całkowicie złe (uwielbiam Spidey2), ale oznacza to po prostu... cóż... smutne czasy :(

Nie musieliśmy długo czekać na przedstawienie materiałów. David Jaffe poinformował, że Sony zwolniło Connie Booth, która pracowała dla japońskiej korporacji przez ponad 26 lat. 

Społeczność nie musi kojarzyć jej nazwiska, lecz nie ulega wątpliwości, że miała do czynienia z tytułami, którymi zarządzała Booth – była ona szefową produkcji first-party PlayStation i pracowała nad ponad 120 grami Sony.

Twórca God of War podkreśla, że nie zna dokładnego powodu jej odejścia, choć nie wyklucza, że mogła sama podjąć tę decyzję. Deweloper jednak zaznacza, że jest to niezwykle doświadczona i inteligentna specjalistka, którą – jeśli tylko będzie chciała dalej pracować w branży – powinien zatrudnić Microsoft. Niewątpliwie pomogłaby w zarządzaniu zespołami i projektami Amerykanów.

Sony miało nie tylko zwolnić Connie Booth, ale pożegnać się z całym jej zespołem – Jaffe przekazał, że nie zna wszystkich szczegółów.

Oto, co mogę wam powiedzieć. Nie pracuje już w Sony. Nie mam wielu szczegółów, nie wiem, czy została zwolniona, czy odeszła - kiedy usłyszałem tę historię, wszyscy mówili mi, że została zwolniona, a potem usłyszałem, że jej zespół również odszedł.

Connie Booth miała wpływ na stworzenie wielu najważniejszych IP, w tym między innymi Crash Bandicoot, Spyro the Dragon, Syphon Filter, Ratchet & Clank, SOCOM, Uncharted, Jak and Daxter, inFamous, Resistance, Sly Cooper, The Last of Us, Spider-Man, Death Stranding i Ghost of Tsushima. Poniżej przedstawiamy część jej zawodowego dorobku:

undefined

Źródło: Twitter/ X: David Jaffe

Komentarze (195)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper