PlayStation z „falą zwolnień”. Sony ogranicza wielkość kolejnego studia
W ostatnich tygodniach informowaliśmy o sporych zwolnieniach w Naughty Dog, lecz okazuje się, że nie tylko zespół odpowiedzialny za serie The Last of Us oraz Uncharted mierzy się z pewnymi wyzwaniami. Visual Arts Group również straciło część pracowników.
W trakcie poprzedniej generacji Sony Interactive Entertainment odpowiadało za przygotowanie wielu znakomitych gier single-player, a wielu graczy uważa, że to właśnie produkcje japońskiej korporacji wyznaczają standardy w fabularnych historiach. Z czasem przedsiębiorstwo otworzyło się także na sieciowe tytuły, co stanowi pewne trudności. Kilka tygodni temu pochylaliśmy się nad tematem sieciowego The Last of Us oraz zwolnień pracowników w Naughty Dog. Temat jednak powraca, lecz dotyczy innego zespołu.
W weekend pojawiły się pierwsze niepokojące sygnały dotyczące Visual Arts Group, czyli ekipy założonej w 2007 roku, której zadaniem jest wspieranie głównych studiów PlayStation w tworzeniu kolejnych efektownych przygód. Według relacji kilku pracowników studio dotknęła fala zwolnień.
Niestety, po fali zwolnień, ubiegły tydzień był moim ostatnim w PlayStation. Chociaż z pewnością nie jest to wiadomość, na którą liczyłem, jestem wdzięczny, że miałem okazję pracować wśród niezwykle utalentowanych kolegów nad niesamowitymi projektami i odchodzę z dobrymi wspomnieniami z tego czasu – napisał Daniel Bellemere.
Daniel Bellemere, starszy projektant poziomów, pracował w PlayStation nad niezapowiedzianymi projektami. Z firmą pożegnał się także Sean Teo:
Witajcie wszyscy, mój kontrakt w PlayStation Visual Arts niestety dobiegł końca. Obecnie poszukuję nowej posady i jestem elastyczny, jeśli chodzi o pracę nad grami wideo, filmami kinowymi i pracami komercyjnymi.
Podobnych wiadomości pojawiło się znacznie więcej, a część pracowników miało okazję rozwijać The Last of Us Part I. Visual Arts Group początkowo pracowało nad odświeżeniem gry, ale projekt został odebrany firmie i przejęty przez Naughty Dog.
Wiele na to wskazuje, że Sony zdecydowało się zmniejszyć zespół, który przez lata pomagał innym studiów w realizowaniu produkcji i dopracowywaniu gier.