Xbox Game Pass znów pomógł. Capcom potwierdza ogromny wpływ usługi na wyniki finansowe
Japoński producent i wydawca jest jednym z wielu przedsiębiorstw, które w ostatnich latach nawiązało współpracę z Microsoftem prowadzącą do premiery swojej gry w abonamencie. Jak się okazuje Game Pass po raz kolejny wpłynął na lepsze rezultaty twórców.
Exoprimal był jedną z lipcowych nowości, która od debiutu wzbogaciła także katalog usługi Xbox Game Pass. Choć tytuł z dinozaurami nie uzyskał aż tak entuzjastycznych ocen, a Capcom nie może pochwalić się zbyt dużą popularnością tego nowego IP, jeden aspekt wydaje się mieć bardzo pozytywny wydźwięk – a chodzi o wpływ na wyniki finansowe.
W minionym tygodniu pochylaliśmy się nad raportem finansowym japońskiego przedsiębiorstwa, na podstawie którego dowiedzieliśmy się o kapitalnym okresie, jaki Capcom ma za sobą. Jednocześnie coraz więcej mówi się na temat jeszcze niezapowiedzianego projektu, który „miałby sprzedać się w milionach” i znaleźć się na rynku jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku.
Podczas specjalnego panelu uwagę inwestorów zwrócił jednak „duży wzrost przychodów z licencji cyfrowych” w porównaniu z minionym kwartałem, na który zgodnie z wypowiedzią włodarzy firmy niebagatelny wpływ miało dodanie produkcji do Xbox Game Pass.
Choć nie padły oficjalne kwoty, redakcja TechRaptor zauważa, że w porównaniu z minionym rokiem Capcom może pochwalić się wzrostem w tej kategorii z około 14,7 mln dolarów (2,2 mld jenów) do 24,7 mln dolarów (3,7 mld jenów), a to naprawdę ogromna zmiana. Nie wiadomo dokładnie, jaką część tych rezultatów stanowi umowa z producentem Xboksa, lecz statystyki i tak robią wrażenie.
W drugiej połowie października wystartował 2. sezon Exoprimal, w którym na śmiałków walk z niebezpiecznymi bestiami czeka także zawartość związana z marką Street Fighter.