Quantum Error 2 już znajduje się w produkcji. Twórcy odpowiadają na krytykę 1 części
Quantum Error jest już dostępne na PlayStation 5, lecz niestety nie powaliło recenzentów na kolana, obecnie uzyskując średnią ocen na poziomie 49%. TeamKill Media jednak nie przejmuje się krytyką i już pracuje nad opracowaniem kontynuacji.
Wczoraj pochylaliśmy się nad pierwszymi recenzjami Quantum Error, ale warto zauważyć, że w sieci znalazło się kilka dodatkowych tekstów, które potwierdzają jedno – nie jest to najmocniejsza tegoroczna produkcja debiutująca wyłącznie na PlayStation 5.
TeamKill Media wczoraj zakomunikowało, że liczba zamówień przedpremierowych jest bardzo duża, w związku z czym koszty produkcji horroru zwróciły się jeszcze przed debiutem. Spory sukces pcha zespół do przodu – deweloperzy otwarcie przyznają, że pracują już nad Quantum Error 2.
W najnowszej wiadomości w mediach społecznościowych twórcy poniekąd odpowiedzieli na krytykę i podkreślili, że są dumni z efektów swoich prac oraz faktu, że tytuł był porównany do największych produkcji z segmentu AAA, podczas gdy ekipa nie miała do dyspozycji zbyt dużego budżetu.
TeamKill Media potwierdziło, że rozwija kilka gier, a w swoich przedsięwzięciach stawia na „starą szkołę” – autorzy nie chcą trzymać graczy za rączkę, natomiast planują zaoferować doświadczenie, w którym będziemy odkrywać świat oraz wszelkie niespodzianki.
Jesteśmy dumni z naszej gry i tak naprawdę traktujemy krytykę jako komplement, że jesteśmy oceniani w porównaniu do gier z budżetem AAA, podczas gdy jesteśmy wyraźnie niezależni z małym budżetem, który stwarza ograniczenia. Nie powstrzyma nas to, ani nie zmieni tego, co robimy. Nie możemy się doczekać, aż gracze zagrają w QE. Jesteśmy tak podekscytowani, że nasi gracze w końcu będą mogli zagrać w naszą grę i nic nie powstrzyma naszej ekscytacji. Będziemy stawać się coraz lepsi, a z większym budżetem zrobimy jeszcze więcej w przyszłości. Negatywne opinie nie mają absolutnie żadnego wpływu na naszą determinację i gry, nad którymi pracujemy. Niektórym nie spodoba się nasza produkcja i to jest w porządku, ponieważ dlatego istnieje wiele innych tytułów, które można wybrać. Przyjmujemy konstruktywną krytykę. Dla graczy, nie jesteśmy nowoczesnymi grami, jesteśmy bardziej oldschoolowi, a QE ma być eksplorowane i rozgryzane samodzielnie po samouczkach.
We are proud of our game and actually take all the criticism as a compliment to be judged against AAA budget games when we are clearly indie with a small budget which creates limitations. For everyone trashing us on social media or rejoicing in trashing us, it won’t stop us or…
— QUANTUM STATE (@Quantum_Error) October 30, 2023
Można odnieść wrażenie, że duża promocja ze strony PlayStation była zarówno błogosławieństwem, jak i przekleństwem dla Quantum Error. Z jednej strony tytuł mógł liczyć na większą sprzedaż, ponieważ Sony go reklamowało, lecz z drugiej odbiorcy nie rezygnują ze śmiałych porównań.