EA Sports FC 24 ze znakomitym wynikiem. Electronic Arts świętuje premierę „nowego IP”
Jeszcze kilka miesięcy temu część obserwatorów branży zastanawiała się, czy Electronic Arts poradzi sobie bez bliskiej współpracy z Międzynarodową Federacją Piłki Nożnej, tymczasem okazuje się, że EA Sports FC 24 można śmiało zaliczyć do niezwykle udanych przedsięwzięć amerykańskiego producenta i wydawcy. Gracze pozbawieni alternatywy ochoczo wskakują na serwery gry EA.
EA Sports FC 24 trafiło na rynek we wrześniu, a twórcy bardzo szybko mogli świętować wynik na poziomie 6,8 mln graczy. Sympatycy sportówek szczególnie ochoczo przystąpili do zabawy podczas przedpremierowego dostępu, który okazał się dopiero przedsmakiem wszelkich atrakcji.
EA Sports FC 24 w pierwszym tygodniu od premiery zgromadziło ponad 11,3 mln graczy na całym świecie, a najnowsze dane wskazują na przebicie tego rezultatu – w pierwszych 4 tygodniach produkcja „miała ponad 14,5 miliona aktywnych kont”.
Andrew Wilson, dyrektor generalny EA, podczas prezentacji wyników finansowych nie ukrywał swojego zadowolenia z przyjęcia produkcji. Jak podkreślił, przedsiębiorstwo „z powodzeniem uruchomiło EA Sports FC, przekształcając jedną z największych franczyz na świecie w potężną, interaktywną platformę dla przyszłości fandomu piłkarskiego”.
Korporacja chwali się premierą nowego IP, co na swój sposób jest prawdą – w końcu jest to pierwsza część EA Sports FC.
Istotnym szczegółem wydaje się wskazana liczba, gdyż wydawca nie podaje sprzedanych egzemplarzy, a bazuje na liczbie graczy, co jest spowodowane udostępnieniem wirtualnej piłki nożnej w EA Play Pro – identycznie wygląda prezentacja rezultatów Starfielda, który od premiery wzmocnił bibliotekę Xbox Game Pass i PC Game Pass.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do EA Sports FC 24.