Xbox otrzyma gry z historią i postaciami stworzonymi przez SI. Microsoft nawiązuje współpracę z Inworld AI
W ostatnich miesiącach pojawiło się sporo negatywnych opinii na temat twórczości generowanej przez sztuczną inteligencję, ale amerykańska korporacja najwidoczniej nie widzi w tym większego zagrożenia. Microsoft będzie współpracował z Inworld AI.
Najnowszy ruch Microsoftu będzie na pewno bardzo szeroko komentowany. Microsoft wraz z Inworld AI chce stworzyć narzędzia dla deweloperów, by twórcy mogli opracowywać postacie, historie i zadania oparte na sztucznej inteligencji do gier na Xboksach.
Microsoft potwierdził „wieloletnie partnerstwo”, na mocy którego powstanie technologia – sztuczna inteligencja pomoże twórcom gier z pewną automatyzacją. Zainteresowani za pomocą SI będą mogli realizować część własnych projektów.
W Xboksie wierzymy, że dzięki lepszym narzędziom twórcy mogą tworzyć jeszcze bardziej niezwykłe gry. To partnerstwo połączy: doświadczenie Inworld w pracy z generatywnymi modelami AI do rozwoju postaci, najnowocześniejsze rozwiązania AI Microsoftu oparte na chmurze, w tym usługę Azure OpenAI, techniczne spostrzeżenia Microsoft Research na temat przyszłości grania oraz mocne strony Team Xbox w rewolucjonizowaniu dostępnych i odpowiedzialnych narzędzi dla wszystkich deweloperów – wyjaśnia Haiyan Zhang, dyrektor generalny ds. sztucznej inteligencji w grach w Xbox.
Xbox chce zapewnić „wieloplatformowy zestaw narzędzi SI”, który będzie obejmował możliwość realizowania scenariuszy i dialogów, a także postaci – deweloperzy będą mogli zintegrować opracowane przez sztuczną inteligencję elementy do swoich gier i wykorzystywać „dynamicznie generowane historie, zadania i dialogi”.
Inworld potwierdziło prace nad AI NPC, który będzie działał podobnie do ChatGPT lub Bing Chat – w tym wypadku sztuczna inteligencja będzie odpowiadać unikalnych głosem i może zawierać „złożone drzewa dialogowe lub spersonalizowane dynamiczne historie w grze”. SI może być nawet wykorzystane do przykładowo realizowania odpowiedzi towarzyszy w grach RPG.
Sztuczna inteligencja od dawna jest integralną częścią tworzenia gier, z zastosowaniami od sztucznej inteligencji wroga po generowanie proceduralne. Pojawienie się dużych modeli językowych i generatywnej sztucznej inteligencji otworzyło nowe możliwości opowiadania historii i angażowania postaci w grach – mówi Ilya Gelfenbeyn, dyrektor generalny Inworld AI.