Starfield z wielką aktualizacją! DLSS, szybkie jedzenie, inne nowości i poprawki
Bethesda kilka tygodni temu zapowiedziała opracowanie dużej aktualizacji do Starfielda. Studio właśnie udostępniło patch, ale na dobry początek nowości oraz ulepszenia mogą sprawdzać gracze na PC.
Starfield zadebiutował bez gigantycznych problemów, ale Bethesda postanowiła rozbudować i dopracować grę. Jednym z problemów społeczności na PC był brak wsparcia DLSS, ale zainteresowani powinni pobrać najnowszą betę gry.
Bethesda właśnie ogłosiła szczegóły aktualizacji, jednak pliki trafiły wyłącznie na Steam. Gracze mogą sprawdzać zawartość, by następnie patch został udostępnione na wszystkich urządzeniach oraz platformach.
Najważniejszą nowością patcha jest oczywiście wsparcie dla DLSS. Bethesda wsłuchała się w opinie społeczności, która narzekała na współpracę firmy z AMD – to podobno właśnie z tego powodu technologia nie została wdrożona do gry na premierę. Gracze mogą również liczyć na szybkie zjadanie znalezionych smakołyków.
Starfield - najważniejsze elementy aktualizacji
- WSPARCIE DLA DLSS FIRMY NVIDIA - Aktualizacja wprowadza wsparcie dla DLSS firmy Nvidia dostępne dla graczy PC. Posiadacze kompatybilnych kart graficznych z układami Nvidia mogą od teraz korzystać z funkcji DLSS Super Resolution, Deep Learning Anti-aliasing (DLAA), niskiego opóźnienia Nvidia Reflex i generowania klatek obrazu DLSS. Uwaga! Aby dostrzec korzyści z włączenia generowania klatek obrazu DLSS, należy wyłączyć synchronizację pionową. Pracujemy nad automatycznym dostosowywaniem tego ustawienia i wprowadzimy je w przyszłej aktualizacji.
- SMACZNEGO! - W odpowiedzi na liczne prośby dodaliśmy możliwość spożywania produktów do jedzenia i picia po znalezieniu ich w środowisku gry. Możecie cieszyć się chunksami od razu lub zostawić je sobie na później - decyzja należy do was.
Starfield - poprawki i usprawnienia
WYDAJNOŚĆ I STABILNOŚĆ
- Rozwiązano wiele problemów związanych z pamięcią i jej wyciekami.
- [Tylko PC] Dodano pewne optymalizacje wykorzystywania GPU, które będą miały wpływ na karty z wyższej półki.
- [Tylko PC] Usprawniono model zarządzania wątkami związanymi z renderowaniem, poprawiając wykorzystanie CPU (zwłaszcza w systemach z wyższej półki).
- Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność i wydajność gry.
ROZGRYWKA
- Dodano możliwość spożywania jedzenia znajdowanego w świecie gry.
- Wprowadzono zmiany w skradaniu się, aby gra była nieco bardziej wyrozumiała, jeśli chodzi o związane z nim błędy.
- Usunięto błąd, przez który głowa Andreji była na stałe maskowana.
- Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić graczom oddawanie strzałów z broni.
- Usunięto błędy, przez które pewne postacie niezależne były wyświetlane bez ubrań.
- Usunięto błąd, przez który postępy rozpoczętych wyzwań umiejętności mogły zostać zatrzymane po dotarciu do Jedności i rozpoczęciu nowej gry.
- Usunięto błąd, który po wejściu do Jedności mógł tymczasowo uniemożliwić otwieranie ekwipunku lub zapisywanie rozgrywki.
- [Tylko PC]: Usunięto błąd zaburzający ruch myszy.
- Usunięto błąd, który mógł powodować utratę domyślnego statku.
- Usunięto błąd, który mógł powodować zniknięcie technika usług okrętowych.
GRAFIKA
- Rozwiązano problem z wyglądem okluzji otoczenia podczas gry z ultrapanoramicznymi rozdzielczościami.
- Zoptymalizowano wstępną kompilację shaderów następującą podczas uruchamiania gry.
- Dodano możliwość regulacji jasności i kontrastu w menu ustawień wyświetlania.
- Dodano możliwość regulacji jasności HDR, jeśli system to wspiera. (Dotyczy wyłącznie platformy Xbox i systemu Windows 11).
- Rozwiązano problem z kilkoma materiałami, które w pewnych warunkach mogły prezentować niezamierzone wzory.
- Usunięto różne wizualne problemy związane z suwakiem regulującym pole widzenia.
- Ulepszono wygląd oczu postaci z tłumu.
- Usunięto pewną liczbę pomniejszych problemów wizualnych związanych z oświetleniem, cieniami, terenem i roślinnością.
ZADANIA
- Wszystko, co można kupić za pieniądze: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który gracze nie mogli usiąść podczas negocjacji z Musgrove'em.
- Strefa wybuchu: Usunięto błąd sprawiający, że skały, które muszą zostać wyrugowane przez gracza, nie pojawiały się na placu budowy Ngodupa Tate'a.
- Echa przeszłości: Usunięto błąd, przez który dostęp do królowej grylloba podczas realizowania celu „Zabezpiecz hangar” był niemożliwy.
- Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który postępy w wypełnianiu zadania mogły zostać zablokowane z powodu brakującego komunikatu o dokowaniu.
- Praca dla żołnierza: Rozwiązano problem, w wyniku którego postęp w zadaniu mógł sprawiać wrażenie zablokowanego, jeśli gracz ukończył misję „Supra et Ultra” podczas powrotu do Loży w trakcie zadania „Wysoka cena”.
- Żadnych gwałtownych ruchów: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić ponowne otworzenie włazu statku o nazwie Scow.
- Operacja „Gwiezdne ziarno”: Usunięto błąd, przez który klucz niezbędny do opuszczenia ośrodka czasem nie był dostępny.
- Sabotaż: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł odnaleźć Davida Barrona.
- Krótkowzroczność: Usunięto błąd, przez który postać gracza mogła niekiedy przestać reagować na sterowanie podczas rozmowy z Vladimirem.
- Serce Marsa: Usunięto błąd, przez który gracz nie mógł wydobyć Serca Marsa.
Starfield to największa premiera w historii Bethesdy. Gra zanotowała znakomity wynik i deweloperzy zapowiedzieli chęć rozwijania przygody. Tytuł ma w przyszłości otrzymać przynajmniej jeden duży dodatek.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.