Twórcy nieoficjalnych paneli do PS5 zostali okradzeni? Firma pokazuje dowody i liczy na wsparcie fanów
dbrand to firma dobrze znana posiadaczom PS5, ponieważ to właśnie ten producent jako jeden z pierwszych opracował nieoficjalne panele do PlayStation 5. Firma wyprzedziła nawet Sony, przedstawiając dodatkowe, plastikowe elementy, dzięki którym gracze mogli odświeżyć wygląd konsoli.
Obecnie przedsiębiorstwo mierzy się z nietypowym wyzwaniem. dbrand oskarża firmę Casetify o kradzież swoich produktów – seria wiadomości w mediach społecznościowych oraz materiał opracowany przez jednego ze współtwórców przedstawiają dowody, jakie mają świadczyć o winie korporacji.
dbrand przygotował specjalne etui czy skiny na urządzenia prezentujące ich wnętrze. Klienci mogą kupić chociażby naklejki na PlayStation 5, Nintendo Switcha lub Steam Decka pokazujące sprzęt niczym po otwarciu wierzchnich powłok czy obudowy.
Propozycja firmy cieszy się dużym zainteresowaniem, ale okazuje się, że nie tylko gracze oraz klienci chętnie sięgnęli po specjalne wersje produktów. dbrand oskarża firmę Casetify o zbyt mocną inspirację ofertą i wręcz o kradzież skinów.
Zapewne trudno byłoby udowodnić wszelkie podobieństwa, ponieważ producent posiada produkty, które z największą dbałością ukazują wnętrze poszczególnych urządzeń, lecz przedsiębiorstwo przygotowało się na tego typu ewentualność. Każde etui posiada „specjalne dodatki”, które nie znalazły się w oryginalnych sprzętach, ale jednocześnie są dostępne w propozycjach od Casetify.
Dla przykładu, na naklejce do jednego z produktów pojawił się napis „GLASS IS GLASS AND GLASS BREAKS”, który nie znalazł się z oryginalnym projekcie firmy odpowiedzialnej za smartfony. Okazuje się, że to jedno z charakterystycznych powiedzonek youtubera o nicku JerryRigEverything, który był jednym ze współtwórców akcesorium, dodane jako pewnego rodzaju „smaczek”. Co ciekawe, hasło pojawiło się także na etui Casetify.
Casetify ukradło nasze produkty. Teraz pozywamy ich do sądu.
Oto jak się dowiedzieliśmy... (1/6)
Dowód A: Wyrażenie "GLASS IS GLASS AND GLASS BREAKS".
Jest to slogan wymyślony przez współtwórcę Teardown @ZacksJerryRig. Ten slogan nie istnieje na wewnętrznym sprzęcie żadnego smartfona, ale w jakiś sposób pojawia się na produktach @Casetify. (2/6)
Exhibit A: The phrase “GLASS IS GLASS AND GLASS BREAKS”.
— dbrand (@dbrand) November 23, 2023
This is a catch-phrase coined by Teardown co-creator @ZacksJerryRig. This tagline does not exist on the internal hardware of any smartphone, yet somehow appears on @Casetify’s products. (2/6) pic.twitter.com/UpB2u5zg3M
dbrand w wielu miejscach dorzuciło także cyfry „11 11 11”, które są bezpośrednim nawiązaniem do daty powstania firmy (11 listopad 2011), a nie stałymi elementami oryginalnych projektów, tymczasem oskarżana firma również dołączyła je do produkowanym propozycji. Podobnie zresztą wygląda sytuacja ze słowem „R0807” (odwołanie do nazwy „robot”, który jest kontem na X/Twitterze dbrand) oraz symbolem trójkąta z okiem.
dbrand prosi swoich fanów o wsparcie, wskazując, że Casetify to ogromna firma – JerryRigEverything podkreśla, że jest to korporacja o „miliardowym” zasięgu.