GTA 6 „naprawdę tak będzie wyglądać”. Rockstar ma wycisnąć PS5 i Xboksa „do granic możliwości”
Już dzisiaj prezentowaliśmy na portalu ciekawe informacje od Digital Foundry, które uważa, że zwiastun GTA 6 pokazuje rzeczywistą rozgrywkę i identycznego zdania jest Mike York. Deweloper przez 6 lat pracował w Rockstar Games i może sporo powiedzieć na temat Grand Theft Auto 6.
Mike York pracował jako animator w Rockstar New England. Deweloper miał okazję rozwijać Grand Theft Auto 5 oraz Red Dead Redemption 2 – York opuścił studio w 2017 roku.
Animator posiada swój kanał na YouTube, na którym pojawił się materiał prezentujący jego wrażenia z pierwszego zwiastuna GTA 6. Mike York szczególną uwagę poświęcił zagęszczeniu Vice City oraz szczegółowości miasta.
To jest przerywnik filmowy prosto z gry. Wiele gier, które widzisz, jest zrobionych z filmikami i przechodzą do sceny, ale nie wszystko znajduje się w produkcji. Jest to wstępnie renderowane i widzisz to. Ale wszystko, co widzisz w grach GTA, odbywa się w trakcie rozgrywki. Każdy pojedynczy przerywnik filmowy. Jeśli widzisz ten budynek z tyłu, możesz do niego podejść, wspiąć się na niego, zeskoczyć z niego. Ta gra jest bardzo rozbudowana. Dlatego jej stworzenie zajmuje tak dużo czasu
Deweloper skupił się na plaży – na scenie widzimy wielu różnorodnych NPC-ów, którzy wykonują unikalne czynności i zdaniem Yorka jest to scena z gry. Rockstar Games ma osiągać taką jakość dzięki setkom tysięcy animacji.
Mike York chwali także oprawę i były pracownik Rockstar Games podkreśla – tak ma właśnie wyglądać GTA 6.
Jestem naprawdę pod wrażeniem tego, jak daleko posunęli się z grafiką w grze. W wielu przypadkach [gdy inni deweloperzy pokazują swoje gry – przyp. red.] widzisz filmy - to nie jest to. Gdy zagrasz w tę grę, naprawdę będzie tak wyglądać. Będzie wyglądać właśnie tak. To będzie niesamowite. Nie mogę się doczekać. Ponieważ artyści tam naprawdę wiedzą, jak wycisnąć konsole i sprzęt do granic możliwości dzięki poziomowi szczegółowości (LOD).