Blade – znamy pierwsze szczegóły nowej gry Arkane. Na premierę jeszcze sobie poczekamy
Po całkiem przyzwoicie przyjętym Deathloop Arkane bierze się za bary z nowym IP – i to nie byle jakim, bo w obliczu nadciągającego widowiska z Mahershala Alim Blade wzbudza spore oczekiwania.
Marvel mocno inwestuje w rozszerzenie swoich wpływów o branżę gier. Po znakomicie przyjętym Spider-Manie realizowanym przez Insomniac Games, systematycznie możemy usłyszeć o następnych projektach – Wolverine, Czarnej Panterze realizowanej przez Electronic Arts czy projekcie tworzonym przez Skydance New Media. Do tego grona dołącza Blade, którego zajawkę mogliśmy zobaczyć podczas TGA 2023.
Blade to najnowsza produkcja Arkane Lyon, twórców Deathloop i serii Dishonored, która będzie przeznaczona dla pojedynczego gracza i zostanie zrealizowana z perspektywy trzeciej osoby. Deweloperzy planują dostarczyć oryginalną historię z bogatą narracją i wciągającą rozgrywką.
Aby uczcić 50. rocznicę Blade'a, znaleźliśmy idealnego partnera w Arkane Lyon, studiu bezkompromisowych artystów, którzy nieustannie przesuwają granice projektowania gier i innowacji. Oprócz ich wielokrotnie nagradzanego talentu, to ich osobista pasja i odważna wizja naszego pół-człowieka, pół-wampira ikonoklasty sprawiają, że ta współpraca jest idealnym rozwiązaniem – stwierdził Bill Rosemann, wiceprezes i dyrektor kreatywny Marvel Games.
Marvel's Blade przeniesie nas do części Paryża objętej kwarantanną – miasto jest terroryzowane przez wampiry, które wymuszają na mieszkańcach ukrywanie się po zmroku i niespokojne oczekiwanie na wschód słońca. Łowca wampirów będzie miał ręce pełne roboty.
Od płaszcza po kultowe okulary przeciwsłoneczne, Blade jest elegancką, stylową i zdeterminowaną postacią.Ten projekt to idealna okazja, by przenieść styl artystyczny Arkane na jeszcze bardziej nowoczesne i odważne terytorium. Istotą naszej pracy jest łączenie wpływowych pomysłów i innowacyjnego know-how – podkreślił Sebastien Mitton, współtwórca i dyrektor artystyczny Arkane Lyon.
Jak na razie nie poznaliśmy konkretów na temat możliwej daty premiery czy platform, na jakich możemy spodziewać się Blade'a, lecz warto zwrócić uwagę, że wzmianki dotyczące „rozpoczęcia prac nad grą” mogą sugerować, że na debiut jeszcze sporo sobie poczekamy. Nie wiadomo także, czy Bethesda i Microsoft zdecydują się na wydanie produkcji wyłącznie na Xboksach i PC.
Dinga Bakaba, reżyser gry, w najnowszym wpisie w mediach społecznościowych podziękował graczom za wsparcie i tak znakomite przyjęcie ogłoszenia dotyczącego Blade'a – cały zespół jest niezwykle podekscytowany tym projektem. Deweloper obiecuje, że studio stworzy tytuł osadzony „w szalonej wersji Paryża”.
Dziękujemy za obejrzenie naszej zapowiedzi!
"Zróbmy wciągającą hybrydę symulacji dla jednego gracza ze wszystkimi rzeczami, które kochamy!"
"Ok, i zróbmy z tego grę Blade, w 3. osobie, w naszej własnej szalonej wersji Paryża!".
I jakoś, ten sen się spełnia?! To jest surrealistyczne.
Thank you so much for watching our announcement!
— Dinga Bakaba 451 (@DBakaba) December 8, 2023
"Let's do a single player immersive sim hybrid with all the shit we love!"
"Ok, and let's make it a Blade game, in 3rd person, in our own crazy version of Paris!"
And somehow this fever dream fucking happens?! This is surreal.