Indiana Jones z pełną ekskluzywnością dla Xboksów i PC. Disney komentuje sytuację Blade'a
Dwa zespoły Bethesdy należącej do Microsoftu rozwijają gry związane z markami korporacji Myszki Miki. MachineGames tworzy przygodę poszukiwacza skarbów, natomiast Arkane Lyon niedawno ogłosiło, że realizuje produkcję koncentrującą się na łowcy wampirów. Sean Shoptaw odpowiedział na pytania redakcji Axios i potwierdził pełną ekskluzywność tytułu.
Jakiś czas temu Pete Hines informował, że Indiana Jones miał znaleźć się także na PlayStation 5, lecz Microsoft chciał, by pozycja zadebiutowała wyłącznie na Xboksach Series X|S oraz komputerach osobistych. Temat poruszył Stephen Totilo pracujący dla Axios.
W trakcie wywiadu ze starszym wiceprezesem ds. gier w Disney dziennikarz zapytał o Indianę Jonesa – Sean Shoptaw przyznał, że to Todd Howard nalegał na stworzenie produkcji. Bethesda przedstawiła „naprawdę przekonującą wizję Indy'ego, która odbiła się szerokim echem”.
Gra początkowo miała zadebiutować na PS5, XSX|S i PC, ale Bethesda została przejęta przez Microsoft, w związku z czym producent Xboksów przejął pałeczkę, renegocjując warunki umowy.
Shoptaw stwierdził, że Disney nie ocenił, by zmiana miała negatywnie wpłynąć na rynek – zapewne dzięki Xbox Game Pass z produkcją będzie mogło zapoznać się wielu graczy:
Ponieważ Xbox wciąż jest jednym z większych platform na rynku gier, nie czuliśmy, że będziemy przesadnie ograniczać rynek. Czuliśmy, że gra nadal będzie docierać do szerokiego grona odbiorców, i uważaliśmy, że z finansowego i strategicznego punktu widzenia miało to w tamtym czasie sens.
Rozmowa odbyła się jeszcze przed prezentacją Blade'a od Arkane Studios, więc Totilo nie był w stanie dopytać o grę z łowcą wampirów. Dziennikarz usłyszał jednak o podobnym projekcie do Indiany Jonesa, ale następnie przedstawiciel Disney'a odesłał dziennikarza do Bethesdy:
Rozmawialiśmy zanim to ogłoszono. Zasugerował mi tylko, że usłyszę o kolejnym wymarzonym projekcie, który wyjdzie od bardziej zaangażowanego studia niż od Disneya (a la Indy). Ale ujawnienie nastąpiło kilka godzin później. A kiedy kontynuowałem, Disney powiedział mi, że to pytanie do Bethesdy.
We spoke before it was announced. He only hinted to me that I'd be hearing about another dream project that came more from the studio involved than from Disney (a la Indy, too). But the reveal was hours later. And when I followed-up, Disney told me that's a question for Bethesda
— Stephen Totilo (@stephentotilo) December 11, 2023
Jeśli wszystko zależy do Bethesdy, to sprawa wydaje się przesądzona. Dlaczego zatem Microsoft nie podzielił się nowiną o ekskluzywności? Bardzo możliwe, że nie bez znaczenia wydaje się kwestia FTC i walki o Activision Blizzard. Korporacja wciąż przekonuje amerykańskich urzędników, że nie chce ograniczać rynku, a zapowiedź Blade'a tylko na Xboksy Series X|S oraz PC mogłaby stanowić zaprzeczenie tego stanowiska.