Wydawca Golluma twierdzi, że na rynku pojawia się zbyt wiele gier. Nacon narzeka na ogromną konkurencję
Wydawca Golluma twierdzi, że na obecnie na rynku pojawia się zbyt wiele gier. Nacon narzeka na ogromną konkurencję
Wydawca The Lord of the Rings: Gollum i Robocop: Rogue City postanowił skomentować aktualną sytuację w branży gier. Nacon twierdzi, że obecnie na rynku pojawia się za dużo tytułów.
Szef działu wydawniczego z Nacon porozmawiał z GamesIndustry. Jednym z głównych tematów wywiadu były problemy, które obecnie trapią rynek gier wideo. Według Benoita Clerca czasy są wyjątkowo trudne dla większości wydawców, bo konkurencja dawno nie była tak wysoka. Zmusza to m.in. do zwiększania budżetów gier.
"Na rynku jest obecnie zbyt wiele gier. Dzisiaj widzimy rezultaty inwestycji dokonanych w trakcie pandemii, kiedy rynek kwitł, a każda gra przynosiła duże pieniądze, więc dokonano wielu inwestycji. Minęły dwa lata. Gry, które widzimy obecnie na rynku, zostały sfinansowane w tamtym czasie i jest ich po prostu zbyt wiele, aby klienci mogli w nie grać.
Kiedy patrzysz na Steam, w niektóre dni wydaje się 50 lub 60 gier tylko jednego dnia, więc trudniej jest uzyskać wystarczające zainteresowanie graczy. Widzimy wydawnictwa, które nie mają dobrego 'pierwszego dnia', giną w tłumie innych produkcji" - stwierdził Benoit Clerc z Nacon.
Nacon ma świadomość tego, że nie może konkurować z wydawcami gier AAA, dlatego firma podkreśla, jak ważny jest marketing skierowany do konkretnych, mniejszych grup klientów, np. fanów rajdów (WRC). Wydawca skomentował też w wywiadzie porażkę Golluma, jednej z najgorszych gier 2023 roku. Pracownik Nacon twierdzi, że firma wyciągnęła wnioski z tego potknięcia
"Kiedy przyjmujesz cios taki jak ten zadany przy okazji premiery Golluma uczysz się szybciej. „Zaktualizowaliśmy nasze procesy produkcyjne i sposób, w jaki współpracujemy jako wydawnictwo z deweloperami, aby uniknąć podobnych historii w przyszłości" - stwierdził Benoit Clerc.
Z procesem powstawania Golluma związanych jest sporo kontrowersji, które ujawnili sami deweloperzy opowiadający m.in. o zdecydowanie za małym budżecie projektu czy przeprosinach dla graczy wygenerowanych w… ChatGPT.