Max Payne: RTX Remix robi wrażenie. Fanowski projekt pokazuje, jak wiele możliwości ma Remedy
W 2022 roku dowiedzieliśmy się, że Remedy Entertainment pracuje nad kompletnie odrestaurowaną wersją dwóch części Maxa Payne'a – zanim jednak będziemy mogli zatopić się w klimatycznych produkcjach, zerknijmy na demo ukazujące efektowne wykorzystanie technologii Nvidii.
Modder o nicku Slasks Psybunker opracował odświeżenie wycinka pierwszej oryginalnej części Maxa Payne'a, uwzględniając technologię śledzenia promieni. Max Payne: RTX Remix koncentruje się na pokazaniu pierwszego poziomu Roscoe Street Station, a dzięki dodatkowemu oświetleniu oraz klimatycznie wpadających promieniach lokacja zyskuje nową jakość i prezentuje się całkiem efektownie.
Do opracowania tego typu pozycji twórca wykorzystał RTX Remix – narzędzie firmy Nvidia, które zgodnie z zapewnieniami producenta „pozwala (...) na łatwe przechwytywanie zasobów gry, automatyczne ulepszanie materiałów za pomocą potężnych narzędzi SI i szybkie tworzenie olśniewających, odświeżonych technikami RTX, zremasterowanych gier z ray tracingiem i DLSS”. Efekty jego prac możecie zobaczyć poniżej, lecz jak na razie nie wiadomo, czy Slasks Psybunker planuje „odświeżyć” następne etapy gry.
W pewnym stopniu fragment pokazuje, jak wiele zmian może wdrożyć Remedy Entertainment, pracując nad odrestaurowaną wersją klasyków. Pod koniec października zeszłego roku dowiedzieliśmy się, że Max Payne 1&2 Remake wszedł w kolejną fazę produkcji. Na tytuł przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać, bowiem już Sam Lake wielokrotnie podkreślał, jak wiele pracy przed deweloperami, którzy muszą połączyć dwie gry i dostosować je do współczesnych standardów.