Starfield z największą aktualizacją w historii. Patch zawiera ponad 100 poprawek – znamy wszystkie zmiany

Gry
4333V
Starfield
Wojciech Gruszczyk | 18.01, 17:50

Już dzisiaj pierwsi gracze mogą sprawdzać największą w historii aktualizację do Starfielda. Deweloperzy zajęli się wieloma istotnymi błędami i znacząco poprawiają doświadczenie graczy, którzy wciąż biegają po kolejnych planetach.

Bethesda już w zeszłym tygodniu zapowiedziała udostępnienie największej w historii aktualizacji do Starfielda i choć pliki miały zadebiutować na początku tygodnia, to twórcy natrafili na mały błąd. Niedogodności udało się ominąć i teraz pierwsi gracze mogą sprawdzać wielki patch.

Dalsza część tekstu pod wideo

Autorzy jednak podkreślają, że na dobry początek pliki wylądowały na Steam – ulepszenia mogą testować gracze, którzy zdecydują się wypróbować betę aktualizacji. Bethesda wprowadziła ponad 100 poprawek i studio w tym wypadku skupiło się w głównej mierze na usprawnieniach rozgrywki i usunięciu błędów w zadaniach.

Pliki będą teraz testowane przez graczy oraz deweloperów, by następnie trafić do wszystkich klientów Starfielda – patch powinien trafić na serwery do dwóch tygodni.

Firma kolejny raz podziękowała fanom za wsparcie – gracze w tym wypadku pomagają zespołowi dopracować produkcję i usunąć napotkane błędy. Bethesda podkreśla, że ma naprawdę duże plany na najbliższe miesiące.

Jesteśmy wdzięczni za wszystkie opinie, które widzieliśmy i otrzymaliśmy, i będziemy nadal monitorować i śledzić wasze zgłoszenia problemów oraz krytykę. Jak pisaliśmy w zeszłym roku, będziemy kontynuować publikowanie kolejnych aktualizacji mniej więcej co sześć tygodni, więc jeśli nie widzicie poniżej rozwiązania zgłaszanego przez siebie problemu, to nie traćcie wiary! Dzielcie się z nami swoimi opiniami i problemami, abyśmy mogli jak najlepiej ustalać nasze priorytety.

Starfield – największa aktualizacja w historii – lista zmian

POPRAWKI I USPRAWNIENIA

ANIMACJE

  • Od teraz po przejściu do widoku 3-osobowego postać gracza mruga, zamiast mieć nieustannie zamknięte oczy.
  • Rozwiązano rzadko występujący problem z niewielkim przycinaniem się animacji widocznym w widoku 3-osobowym.

STWORZENIA I WROGOWIE

  • Usunięto problem z niewidzialnymi stworzeniami występujący na niektórych planetach.
  • Usunięto problem, w wyniku którego niektórzy wrogowie stali, zamiast upadać na ziemię.

ZAŁOGA I TOWARZYSZE

  • Poprawiono rozmieszczenie członków załogi i towarzyszy przy kokpicie po szybkiej podróży na pokład statku.
  • Usunięto błąd, przez który mogło dojść do zablokowania sterowania podczas rozmowy z towarzyszem bez przechodzenia do trybu dialogu przy jednoczesnej próbie opuszczenia statku.

OGÓLNE

  • Usunięto błąd, który uniemożliwiał użytkownikom systemu Windows zapisywanie rozgrywki, jeśli ich nazwa użytkownika zawierała pewne znaki (PC).
  • Usunięto rzadko występujący błąd powodujący uszkodzenie zapisu rozgrywki na PC (MSS i Steam).
  • Usunięto błąd, który mógł doprowadzić do zablokowania sterowania lub nagłego wyłączenia gry po wczytaniu szybkiego zapisu w trybie celowania.
  • Naprawiono znacznik gracza podążający za kamerą na mapie powierzchni.
  • Usunięto rzadko występujący błąd uniemożliwiający dostęp do menu głównego, gdy na ekranie wyświetlany jest komunikat „Naciśnij dowolny przycisk, aby rozpocząć” (Xbox).
  • Od teraz typ ciała nie powinien być resetowany do domyślnego po wczytaniu w menu głównym zapisu astrana.
  • Naprawiono migotanie panelu windy w Wieży Handlowej w Neonie.
  • Poprawiono wygląd materiału kiosku Ryujinu nocą.
  • Usunięto rzadko występujący błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie panelu z liczbą godzin od ostatniego wypadku w Cydonii.
  • Dodano optymalizacje synchronizacji zapisów rozgrywki w chmurze (MSS/Xbox).
  • Ulepszono zachowanie tłumów, gdy pożądany cel jest zarezerwowany.
  • Usunięto błąd, który powodował pojawianie się czasem w powietrzu wrót śluzy po przybyciu do lokacji.
  • Usunięto błąd, przez który w interfejsie kreatora statków pojawiał się niewłaściwy tekst.
  • Naprawiono przywracanie sesji gry po wyłączeniu jej w trybie oszczędzania energii (Xbox).
  • Wprowadzono różne poprawki zwiększające stabilność gry.

GRAFIKA

  • Usprawniono obsługę ekranów panoramicznych (32:9, 21:9 i 16:10).
  • Dodano wsparcie dla wyświetlania geometrii dysku słonecznego.
  • Od teraz z powierzchni planet widać cienie rzucane na planetarne pierścienie.
  • Ulepszono oczy i skórę postaci tworzących tłum.
  • Ulepszono odbicia na wodzie.
  • Ulepszono cienie kontaktowe na skórze postaci (Xbox i PC ustawienia średnie/wysokie/ultra).
  • Ulepszono cienie kontaktowe na ubraniach postaci (PC ustawienia wysokie/ultra).
  • Ulepszono cienie kontaktowe w trybie 1-osobowym (PC ustawienia ultra).
  • Ulepszono oświetlenie w menu generowania postaci.
  • Zmniejszono częstotliwość występowania pomniejszych artefaktów podczas przejść kamery w przerywnikach filmowych.
  • Zmniejszono migotanie występujące podczas licznych efektów graficznych (burza piaskowa, baseny ze żrącą cieczą, wodospady).
  • Usunięto rzadko występujący błąd powodujący blokowanie kamery podczas obserwowania latającej fauny w trybie przenośnego skanera (Xbox).
  • Usunięto potencjalne zablokowanie sterowania powodowanego otworzeniem menu gry na chwilę przed rozpoczęciem dialogu z inną postacią.
  • Rozwiązano problemy związane z cieniami, migotaniem i artefaktami.
  • Poprawiono widoczność efektu flary słońca podczas jego wschodu i zachodu.
  • Usunięto rzadko występujący problem, przez który piana i zanieczyszczenia nie były wyświetlane.
  • Usunięto rzadko występujące migotanie efektów graficznych w przestrzeni kosmicznej (Xbox Series S).
  • Usunięto rzadko występujące migotanie włosów (Xbox Series X/S).
  • Usunięto okazjonalne migotanie cyfrowych obrazów i ekranów telewizyjnych.
  • Poprawiono wygląd efektu bloom podczas aktywacji przenośnego skanera.
  • Ulepszono wygląd chmur podczas zmiany pogody.
  • Naprawiono rzadko występujący błąd, przez który ruch trawy był sprzeczny z kierunkiem wiatru.
  • Zmniejszono intensywność efektu bloom podczas rozmycia w ruchu (PC).
  • Rozwiązano problem z efektem umiejętności „Dyskrecja”, który czasem nie działał w trakcie korzystania z przenośnego skanera.
  • Usunięto problem z widoczną w oddali krawędzią oceanu, gdy obserwowano jego powierzchnię z bardzo wysoka.
  • Usunięto widoczne rzadko w przerywnikach białe migoczące kropki wokół włosów postaci.
  • Poprawiono czytelność mapy gwiezdnej w trybie dużego rozmiaru fontu w menu.
  • Usunięto błąd, przez który w menu ekwipunku czasem nie był generowany podgląd, gdy gracz korzystał z myszy (PC).
  • Naprawiono problem z małą głębią ostrości, który występował czasem podczas strzelania, przełączania okna za pomocą klawiszy Alt+Tab i opuszczania ekranu rozmowy.
  • Naprawiono występujące sporadycznie problemy ze zmianą oświetlenia po wczytaniu lub wyjściu z lokacji.
  • Usunięto błąd, który mógł powodować pojawianie się w oddali tymczasowych pasm we mgle.
  • Usunięto rzadko występujący błąd, który mógł powodować wyświetlanie mgły w niewłaściwym kolorze.
  • Usunięto rzadko występujący błąd, który mógł powodować znikanie kamieni znajdujących się w pobliżu gracza na powierzchni planety.
  • Usunięto błąd powodujący nagłe wyłączenie się gry, które mogło wystąpić po włączeniu DLSS przy aktywnej dynamicznej rozdzielczości (PC).
  • Usunięto migotanie i opóźnienie w wyświetlaniu cieni, które mogły występować po wyłączeniu pauzy w grze.
  • Usunięto artefakty związane z FSR2 i DLSS (szum, czarne kropki, poświata).
  • Usunięto migotanie widoczne podczas korzystania z przenośnego skanera przy włączonym DLSS.
  • Naprawiono początkowe oświetlenie po lądowaniu na planecie.
  • Poprawiono oświetlenie w 73 lokacjach.
  • Naprawiono różne problemy związane z geometrią, teksturami i poświatą.

PLACÓWKI

  • Usunięto rzadko występujący problem z brakującym terenem po szybkiej podróży do placówki w pobliżu Nowej Atlantydy.
  • Usunięto błąd, przez który wyburzone z placówki obiekty po powrocie do tej placówki pojawiały się w niej ponownie.
  • Usunięto błąd, przez który obrażenia zadawane przez zagrożenia pozostawały mimo usunięcia ich źródła z placówki za pomocą wyburzania.
  • Usunięto błąd, przez który połączenia towarowe placówki były usuwane z listy terminalu, gdy zostały połączone, odłączone, a następnie ponownie połączone z innym połączeniem towarowym podczas sekwencji lądowania statku.
  • Usunięto błąd, przez który skrzynie na broń zbudowane przez gracza w placówce były wypełniane bronią i amunicją po przeładowaniu gry.

MOCE

  • Usunięto rzadko występujący błąd, przez który moc „Zakrzywienie czasu” mogła pozostawać włączona.
  • Usunięto błąd, przez który użycie mocy „Zakrzywienie czasu” w stanie nieważkości mogło powodować ekstremalnie duże przyśpieszenie.
  • Od teraz moc „Rozbłysk słoneczny” może zadawać trafienia krytyczne.

ZADANIA I LOSOWE SPOTKANIA

  • Absolutna moc: Dodano brakującą tabliczkę w sejfie, bez której ukończenie opcjonalnego celu „Odszukaj dowody, aby zaszantażować Ayumi Komiko” było niemożliwe.
  • Prześwietlenie: Usunięto błąd, który mógł doprowadzić do zablokowania sterowania w sytuacji, gdy gracz został schwytany przez ochronę.
  • Porzucony statek: Usunięto błąd uniemożliwiający graczowi dostanie się do fotela pilota, jeśli nie miał on dostępu do zaawansowanych zamków.
  • Na koszt zakładu: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który drzwi do Sub 12 pozostawały zablokowane.
  • Echa przeszłości: Usunięto błąd powodujący utknięcie Delgado na dole schodów podczas realizowania celu „Kontynuuj eksplorację Zamka”, który mógł wystąpić po opuszczeniu Zamka podczas rozmowy o historii Delgado.
  • Echa przeszłości: Usunięto błąd, który mógł sprawić, że broń Mathisa i Delgado stawała się niewidzialna.
  • Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który transfer danych nie rozpoczyna się po umieszczeniu rdzenia danych.
  • Oko cyklonu: Usunięto błąd, przez który polecenie dokowania nie było wyświetlane na Dziedzictwie, jeśli gracz oddokował się od Dziedzictwa, a następnie przeładował zapis rozgrywki przed rozpoczęciem misji.
  • Piętro kierownicze: Usunięto błąd, przez który gracze mogli utknąć w krześle w sali konferencyjnej siedziby głównej Ryujin Industries.
  • Nieudana komunikacja: Usunięto błąd, który uniemożliwiał graczowi ukończenie zadania, jeśli wyeliminował wszystkich członków układu obronnego (Albana Lopeza, Jacquelyn Lemaire i Chandę Bandę).
  • Głębiej w nieznane: Usunięto rzadko występujący błąd powodujący nagłe wyłączenie gry przy próbie zadokowania do Oka.
  • Piechur: Usunięto błąd, przez który drzwi prowadzące do Lezamy były zablokowane, jeśli gracz opuścił lokację w trakcie zadania i wrócił do niej po jakimś czasie.
  • Wroga inteligencja: Naprawiono zablokowane drzwi w pomieszczeniu tuneli parowych, w którym następuje transformacja terrormorfa.
  • W nieznane: Usunięto rzadko występujący błąd, który blokował rozpoczęcie tego zadania po ukończeniu zadania „Stare Śmieci”.
  • W nieznane: Usunięto rzadko występujący błąd, przez który lokacja świątyni mogła nie być wypełniana, gdy gracz otrzymywał polecenie udania się do niej.
  • Koniec Dziedzictwa: Usunięto błąd, który blokował interakcję z Delgado, gdy znajdował się za szybą w centrum dowodzenia Klucza.
  • Koniec Dziedzictwa: Naprawiono stertę szczątków, w której gracz mógł utknąć, próbując dotrzeć do kantyny.
  • Tęsknota ponad miarę: Naprawiono rozmowę Sary i Waltera, która nie uruchamiała się w Loży.
  • Żadnych gwałtownych ruchów: Usunięto błąd, przez który towarzysze nie podążali za graczem podczas zadań osobistych.
  • W biegu: Usunięto błędy, przez które Mei Devine stawała się niedostępna, co uniemożliwiało zrealizowanie celu „Wysłuchaj wprowadzenia Mei Devine”.
  • W biegu: Usunięto błąd, który mógł zablokować sterowanie, gdy gracz siadał przy stole, aby porozmawiać z Jade MacMillan.
  • Mały krok: Usunięto rzadko występujący błąd, który uniemożliwiał Lin/Hellerowi wyjście ze śluzy powietrznej.
  • Operacja „Gwiezdne ziarno”: Naprawiono zły widok, który mógł wystąpić po wejściu na pokład Beagle'a po długiej bezczynności.
  • Moc nie z tego świata: Usunięto błąd, który mógł powodować przegapienie świątyń astran i zakłóceń skanera, co mogło uniemożliwić zdobycie wszystkich astrańskich mocy w danym wszechświecie.
  • Twarde lądowanie: Usunięto błąd, który mógł wystąpić podczas realizacji celu „Spotkaj się z Mileną Axelrod” i uniemożliwić pojawienie się statków w pożądanym miejscu.
  • Cienie w Neonie: Usunięto błąd, który mógł wystąpić, gdy gracz użył wiele razy z rzędu drzwi do biura Jaylena Pryce'a, zanim ten przeszedł do Rdzenia Neonu.
  • Supra et Ultra: Usunięto błąd powodujący blokowanie sterowania, gdy gracz wchodził do symulatora lotu w chwili, gdy strażnik próbował go aresztować.
  • Kradzież zasilania: Poprawiono rozmieszczenie skrzynek z bezpiecznikami, które mogły być niedostępne po ataku Łowcy na Lożę.
  • Najlepsi z najlepszych: Usunięto błąd blokujący postępy misji po rozmowie z Naevą i Jasmine w pomieszczeniu technicznym.
  • Puste gniazdo: Usunięto błąd, który mógł sprawiać, że broń Sama Coe stawała się niewidzialna w domu Jacoba.
  • Serce Marsa: Naprawiono kolejną lokację, która mogła uniemożliwić zdobycie Serca Marsa.
  • Blada Pani: Usunięto rzadko występujący błąd powodujący błędne rozmieszczenie tabliczki z dziennikiem załogi i w konsekwencji blokujący rozgrywkę.
  • Z LUN na szczyt: Od teraz Phil Hill przyjmuje dane badawcze dotyczące Sumati.
  • Relikty wojny: Usunięto błąd, który mógł uniemożliwić Kaiserowi dotarcie na miejsce misji.
  • Gdzie powstaje nadzieja: Usunięto błąd powodujący nagłe wyłączenie się gry związany z ciągiem określonych działań gracza.

STATKI I ICH PERSONALIZACJA

  • Usunięto kolejny błąd, który mógł sprawiać, że asteroida podążała za statkiem przemierzającym przestrzeń kosmiczną.
  • Usunięto błąd, przez który właz statku był oznaczany jako niedostępny po zmianie domyślnego statku.
  • Usunięto błąd, przez który statek mógł znaleźć się w niezamierzonym stanie, gdy nastąpiła próba użycia szybkiej podróży podczas skoku grawitonowego.
  • Usunięto błąd widoku, który mógł wystąpić podczas szybkiej podróży w trybie celowania statku.
  • Usunięto błąd, który mógł wystąpić po wejściu do trybu celowania statku tuż po wybraniu skoku grawitonowego.
  • Usunięto błąd, który powodował pojawianie się niefunkcjonalnych drabin, gdy gracz zmodyfikował swój statek za pomocą modułów „Taiyo - uniwersalna przystań 2x2 - góra A” i „Deimos 1x1”.
  • Usunięto błąd, przez który wznowienie ostrzału po naprawie broni legendarnego statku trwało zbyt długo.
  • Poziom trudności walki w przestrzeni kosmicznej od teraz powinien odpowiadać poziomowi trudności walki naziemnej wzrastającemu wraz z kolejnymi przejściami przez Jedność.
  • Usunięto błąd, który powodował zmianę nazw statków po wczytaniu zapisu wyjściowego stworzonego po zadokowaniu do stacji kosmicznej.
  • Usunięto błąd, przez który znacznik nie wskazywał bieżącego domyślnego statku po wykonaniu zapisu/wczytania rozgrywki między różnymi statkami.
  • Usunięto błąd, który powodował nieprawidłowe wyświetlanie Frontiera, gdy statek niebędący statkiem domyślnym został usunięty z lądowiska.

UMIEJĘTNOŚCI

  • Odnowa: Efekt graficzny umiejętności „Odnowa” nie jest już uruchamiany po uruchomieniu przenośnego skanera w widoku 3-osobowym.
  • Badanie: Naprawiono problem z postępami wyzwania związanego z badaniem dotyczącym zasobów mineralnych.
  • Systemy celownicze: Usunięto niespójności związane z 3. i 4. poziomem.

BROŃ I PRZEDMIOTY

  • Poprawiono nieprawidłową liczbę przeładowań, która mogła pojawić się po użyciu pakietu urazowego.
  • Naprawiono problemy z polem widzenia i przybliżaniem podczas korzystania z lunet broni.
  • Usunięto błąd, przez który efekt dźwiękowy broni czasem był nadal odtwarzany już po zabiciu wroga.
  • Usunięto błąd, przez który stan wieżyczki nie był właściwie przywracany po zapisaniu i wczytaniu stanu rozgrywki.
  • Usunięto błąd, przez który oświetlenie hełmu nie było widoczne w widoku 3-osobowym po zapisaniu i wczytaniu stanu rozgrywki.

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Starfield.

Źródło: Bethesda

Komentarze (98)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper