Lara Croft ulepszona. Tomb Raider RTX Remix pokazuje możliwości nowego rozwiązania Nvidii
NVIDIA RTX Remix jest już wykorzystywana przez pierwszych graczy do ulepszenia ukochanych klasyków. Najnowsze porównanie prezentuje dokładnie jak wypiękniała słynna pani archeolog w swojej pierwszej przygodzie.
Wczoraj NVIDIA udostępniła nową platformę, z której szczególnie ochoczo mogą korzystać twórcy wszelkiej maści modyfikacji. Dzięki RTX Remix przygotujemy odświeżone wersje wiekowych już produkcji – rozwiązanie czerpie garściami z takich technologii jak ray tracingu, DLSS czy Reflex, jednocześnie nie zapominając o teksturach i zasobach generowanych przez sztuczną inteligencję. Firma podkreśla jednak, że pełne opanowanie możliwości panelu będzie wymagało wielu ćwiczeń oraz pracy.
Z łatwością importuj zrzuty z gry, ulepszaj zasoby, ponownie oświetlaj sceny za pomocą pełnego oświetlenia ray traced (znanego również jako oświetlenie path traced) i przeglądaj aktualizacje na żywo w panelu.
Okazuje się jednak, że z pierwszymi efektami ulepszeń możemy się już zapoznać. W połowie miesiąca prezentowaliśmy odświeżone ujęcia z Maxa Payne'a, natomiast teraz przyszedł czas na Larę Croft. Oryginalny Tomb Raider doczekał się znaczącego podrasowania dzięki technologii Nvidii.
Poniższe porównanie pokazuje, jak wiele można zmienić w kultowych grach – oprócz całego środowiska gry, ulepszenia tekstur i zawartości, po oświetlenie, dzięki któremu produkcje mogą zyskać na doświadczeniu. Wykorzystując bibliotekę DirectX 8, DirectX 9 oraz innych zasobów graficznych, można nadać grom nowe życie. Twórca modyfikacji Open Lara RTX: Reimagined Realms podkreśla, że ponownie przeżyjemy niezapomnianą przygodę w ruinach oraz grobowcach, zapoznając się z plikami.