Nowy Deus Ex powstawał, ale został anulowany. Embracer Group „skasowało grę” [Aktualizacja #1]

Gry
2924V
Deux Ex
Wojciech Gruszczyk | 29.01, 18:26

Potwierdziły się plotki, według których Eidos Montreal rozwijało nową część serii Deus Ex. Niestety, jest to kolejna produkcja, która nie zostanie zrealizowana z powodu wielkich problemów Embracer Group.

4 stycznia 2023 roku szwedzki holding potwierdził finalizację transakcji, dzięki której Embracer Group otrzymało do swojej biblioteki takie studia jak Crystal Dynamics, Eidos-Montreal, Square Enix Montreal, a jednocześnie firma przejęła ponad 50 IP – w tym Tomb Raider i Deus Ex.

Dalsza część tekstu pod wideo

Embracer Group przez kilka lat skupował kolejne firmy oraz następne IP, ale gigant popadł w spore problemy finansowe, przez które systematycznie rezygnuje z następnych produkcji, zwalnia pracowników oraz zamyka studia.

Jason Schreier potwierdził, że nawet Eidos Montreal w tym miejscu nie było bezpieczne – Embracer Group anulowało projekt Deus Ex jeszcze przed oficjalną zapowiedzią, ale prace nad produkcjątrwały dwa lata. Z firmy zwolnionych zostanie także część deweloperów, by „obniżyć koszty”.

Deus Ex był rozwijany przez dwa lata i w 2024 roku miał wejść do pełnej produkcji. W tej sytuacji fani uniwersum nie mogą liczyć, że w najbliższym czasie Adam Jensen powróci.

Embracer Group wyraźni nie radzi sobie z ogromnym zapleczem zespołów oraz projektów, które firma sama stworzyła przejmując dziesiątki studiów oraz tysiące pracowników.

[Aktualizacja #1]

Studio potwierdziło zwolnienie 97 pracowników:

Przez ostatnie 17 lat nasze zespoły w Eidos pracowały nad jednymi z najbardziej lubianych marek w branży, łącząc głęboką fabułę i innowacje w unikalne gry. Stworzyliśmy niezapomniane, wielokrotnie nagradzane doświadczenia, z których jesteśmy dumni i wiemy, że członkowie naszych zespołów włożyli w nie całe serce i duszę.

Globalny kryzys ekonomiczny, wyzwania stojące przed naszą branżą i kompleksowa restrukturyzacja ogłoszona przez Embracer ostatecznie wpłynęły na nasze studio. Podjęto trudną decyzję o zwolnieniu 97 osób z zespołów deweloperskich, administracji i usług wsparcia. Pracujemy nad tym, aby wesprzeć wszystkich pracowników, których to dotyczy. Ci bardzo utalentowani i doświadczeni ludzie wchodzą na rynek pracy, a my chcemy, aby znaleźli swoje kolejne projekty i pomagamy im.

W tych trudnych czasach naszym priorytetem jest dobre samopoczucie naszego zespołu i ciągłe zaangażowanie w tworzenie gier, którymi gracze będą mogli cieszyć się w niedalekiej przyszłości.

Dla naszych graczy... często to nie tylko gry, ale także twórcy gier, których wszyscy doceniamy i podziwiamy. Naszym zobowiązaniem jest zawsze tworzenie najlepszych gier dla naszych niesamowitych fanów i nawet przy tej zmianie restrukturyzacyjnej nadal walczymy o dostarczanie tych niesamowitych wrażeń, którymi możemy się wspólnie dzielić. Dziękujemy za nieustające wsparcie i dobre życzenia. eidos montreal,

Źródło: Bloomberg.com

Komentarze (102)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper