Disney+ traci ponad milion subskrybentów po podwyżce cen i zamierza zainwestować 1,5 mld dolarów w Fortnite
Disney+ stracił ponad milion subskrybentów po tym, jak w październiku wprowadził znaczną podwyżkę cen. Liczba abonentów w USA, Kanadzie i na świecie (bez Disney+ Hotstar w Indiach) spadła z 112,6 miliona do 111,3 miliona. Disney zapowiada jednak, że do końca marca 2024 roku zyska od 5,5 do 6 milionów nowych subskrybentów, stosując sprawdzoną metodę Netflixa.
Disney+ Hotstar zyskał 700 tysięcy subskrybentów w ostatnim kwartale (październik-grudzień), wzrastając z 37,6 miliona do 38,3 miliona. Razem Disney+ i Disney+ Hotstar miały 149,6 miliona subskrybentów na koniec grudnia 2023 roku. Inna usługa streamingowa Disneya, Hulu, zwiększyła liczbę subskrybentów o 1,2 miliona, osiągając 45,1 miliona. ESPN+ wzrosło o 400 tysięcy do 25,3 miliona.
Pomimo spadku subskrybentów, Disney poprawił wyniki finansowe swojego działu streamingowego, zmniejszając straty do 300 milionów dolarów. Do końca bieżącego roku dział streamingu ma być rentowny. W jaki sposób chce to osiągnąć? Firma planuje zwiększyć przychody z Disney+ poprzez ograniczenie współdzieleniu kont, podobnie jak zrobił to Netflix.
Warto również zauważyć, że firma zainwestowała 1,5 miliarda dolarów w Epic Games, aby stworzyć „trwały wszechświat” w Fortnite, z udziałem postaci z Disneya. Nie zapominajmy również o tym, że w 2023 roku zwolniono tysiące pracowników w ramach masowych cięć, które według firmy były konieczne, aby „przywrócić kreatywność, poprawić wyniki i zapewnić lepszą jakość produkcji”.