Disney+ traci ponad milion subskrybentów po podwyżce cen i zamierza zainwestować 1,5 mld dolarów w Fortnite

Filmy/seriale
2888V
Disney
Łukasz Musialik | 08.02, 16:08

Disney+ stracił ponad milion subskrybentów po tym, jak w październiku wprowadził znaczną podwyżkę cen. Liczba abonentów w USA, Kanadzie i na świecie (bez Disney+ Hotstar w Indiach) spadła z 112,6 miliona do 111,3 miliona. Disney zapowiada jednak, że do końca marca 2024 roku zyska od 5,5 do 6 milionów nowych subskrybentów, stosując sprawdzoną metodę Netflixa.

Disney+ Hotstar zyskał 700 tysięcy subskrybentów w ostatnim kwartale (październik-grudzień), wzrastając z 37,6 miliona do 38,3 miliona. Razem Disney+ i Disney+ Hotstar miały 149,6 miliona subskrybentów na koniec grudnia 2023 roku. Inna usługa streamingowa Disneya, Hulu, zwiększyła liczbę subskrybentów o 1,2 miliona, osiągając 45,1 miliona. ESPN+ wzrosło o 400 tysięcy do 25,3 miliona.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pomimo spadku subskrybentów, Disney poprawił wyniki finansowe swojego działu streamingowego, zmniejszając straty do 300 milionów dolarów. Do końca bieżącego roku dział streamingu ma być rentowny. W jaki sposób chce to osiągnąć? Firma planuje zwiększyć przychody z Disney+ poprzez ograniczenie współdzieleniu kont, podobnie jak zrobił to Netflix. 

Warto również zauważyć, że firma zainwestowała 1,5 miliarda dolarów w Epic Games, aby stworzyć „trwały wszechświat” w Fortnite, z udziałem postaci z Disneya. Nie zapominajmy również o tym, że w 2023 roku zwolniono tysiące pracowników w ramach masowych cięć, które według firmy były konieczne, aby „przywrócić kreatywność, poprawić wyniki i zapewnić lepszą jakość produkcji”.

Źródło: gamespot.com

Komentarze (51)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper