PlayStation bez wielkich hitów do kwietnia 2025! Sony stawia na jakość i gry-jako-usługi
Podczas najnowszego panelu skupiającego się na wynikach finansowych Sony przedstawiło nie tylko kapitalne rezultaty. Wiele na to wskazuje, że przed społecznością PlayStation czas oczekiwania na najnowsze produkcje od zespołów PlayStation Studios.
Z rana informowaliśmy o bardzo dobrej dyspozycji PS5 – w ostatnim kwartale finansowym dostarczono ponad 8 mln zestawów konsoli, dzięki czemu ogólny wynik wynosi już 54,8 mln egzemplarzy. Liczba aktywnych użytkowników PlayStation Network przekroczyła dotychczasowy rekord, uzyskując pułap 123 mln w ciągu jednego miesiąca. Sony podzieliło się jednak również mniej pozytywnymi informacjami dotyczącymi gier studiów PlayStation należących do istniejących już marek.
Hiroki Totoki, prezes Sony Group, dyrektor operacyjny i finansowy, przyznał, że do końca przyszłego roku finansowego (do 31 marca 2025 roku) PlayStation nie wyda żadnej dużej gry z istniejącego IP! Za przykład podał God of War Ragnarok oraz Spider-Mana 2. Firma nadal koncentruje się na wysokiej jakości projektach oraz grach-jako-usługach.
Jeśli chodzi o oprogramowanie własne, zamierzamy nadal koncentrować się na produkcji wysokiej jakości dzieł i opracowywaniu gier z usługami na żywo. Ale chociaż główne projekty są obecnie w fazie rozwoju, nie planujemy wydawać żadnych nowych dużych istniejących tytułów franczyzowych w przyszłym roku podatkowym, takich jak God of War Ragnarok i Marvel's Spider-Man 2.
Dobrze wiemy, że spora część ekip PlayStation Studios pracuje nad całkowicie nowymi projektami, które wymagają czasu. Posucha w premierach first-party związana jest najpewniej także ze zmianą strategii, którą Sony przyjęło już wiele miesięcy temu – koncentracji na produkcjach live-service. Stworzenie nowych tytułów wymaga czasu, a ostatnie doniesienia dotyczące chociażby Naughty Dog i usunięcia sieciowej pozycji wskazują, że część założeń może jednak nie być zgodnych z wizją deweloperów.
Jednocześnie Japończyk potwierdził, że świąteczna sprzedaż PS5 nie osiągnęła przewidywanych poziomów i korporacja nie będzie w stanie spełnić założonego celu sprzedaży 25 mln egzemplarzy PlayStation 5 w obecnym roku fiskalnym – prognozy zostały zmniejszone o 4 mln, do 21 mln zestawów konsoli. Totoki nie martwi się jednak o popularność gier third-party i przewiduje, że stopniowo będzie rosło także zainteresowanie graczy PlayStation usługami premium.
Jeśli chodzi o sprzęt PlayStation 5, który wejdzie w piąty rok od premiery, częściowo ze względu na wejście w drugą połowę cyklu konsoli, naszym celem jest optymalizacja sprzedaży z większym naciskiem na równowagę z zyskami, więc spodziewamy się stopniowego spadku sprzedaży jednostkowej od przyszłego roku podatkowego.
Oczekujemy, że sprzedaż produkcji third-party będzie nadal stopniowo rosnąć ze względu na ekspansję bazy instalacyjnej PlayStation 5 i wysoki poziom zaangażowania użytkowników. W przypadku usług sieciowych spodziewamy się, że liczba subskrybentów będzie taka sama jak w tym roku fiskalnym lub nieco niższa ze względu na wpływ korekty cen, którą wdrożyliśmy w tym roku fiskalnym, ale spodziewamy się stopniowego wzrostu sprzedaży ze względu na przejście na atrakcyjne usługi premium.