Pentiment otrzyma wsparcie 120 fps na Xboksach. Studio natrafiło na błąd

Gry
667V
Pentiment
Iza Łęcka | 27.02, 13:09

Od zeszłego tygodnia Pentiment jest dostępne na PlayStation 5, PlayStation 4 i Nintendo Switchu, a posiadacze najmocniejszej konsoli Sony mogą grać w produkcję w 120 fps. Działanie deweloperów zaskoczyło graczy, którzy podobnej jakości nie mogli doświadczyć na Xboksach Series X|S.

Pentiment trafiło na sprzęty Microsoftu w 2022 roku, lecz amerykański gigant wykonał nagły zwrot i zmodyfikował strategię biznesową, wprowadzając między innymi solidny tytuł Obsidian Entertainment na konkurencyjne platformy. W marcu na następnych sprzętach zadebiutuje Hi-Fi Rush, natomiast miesiąc później odbędzie się premiera Grounded na PS5, PS4 i Switchu.

Dalsza część tekstu pod wideo

Pentiment działa obecnie lepiej na PlayStation 5 niż na Xboksach Series X|S, co wywołało spore poruszenie wśród części społeczności. Niektórzy gracze zdecydowanie osądzili, że doświadczone studio faworyzuje platformę Sony, jednak sytuacja może wyglądać odrobinę inaczej.

Sprawę zbadał Tom Warren, który w pierwszej kolejności potwierdził, że aktualizacja wprowadzi wsparcie 120 fps w Pentiment, a następnie otrzymał wiadomość od deweloperów. Obsidian Entertainment chciało zapewnić oczekiwaną opcję na Xboksach w dniu premiery edycji na PlayStation 5, lecz błąd opóźnił aktualizację.

Obsidian potwierdziło mi, że opcja 120 fps dla Pentiment była planowana do wydania w tym samym czasie na Xboksach co premiera na PS5, ale błąd opóźnił aktualizację.

Najwyraźniej twórcy na ostatniej prostej natrafili na przeszkody, w wyniku których nie mogli wprowadzić trybu 120 klatek na sekundę w klimatycznej produkcji na Xboksach Series X|S. Kwestia powinna jednak zostać szybko naprawiona.

Nie ulega jednak wątpliwości, że tego typu „przeoczenie” wpłynęło na odbiór graczy Xboksa, którzy liczą na takie same traktowanie przez zespoły deweloperskie.

Źródło: Tom Warren

Komentarze (28)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper