Wiedźmin 4 lub Cyberpunk 2 z deweloperami PlayStation? Twórca z CD Projekt RED reaguje na zwolnienia w Sony
Japoński gigant wczoraj ogłosił zwolnienie około 900 pracowników, co na pewno nie pozostanie bez wpływu na rozwijane projekty zespołów PlayStation Studios. Insomniac Games, Naughty Dog, Guerrilla Games i Firesprite będą musiały opracować nowe plany działania, tymczasem CD Projekt RED zaprasza specjalistów do studia.
PlayStation zapowiedziało wielką restrukturyzację, przez którą zwolnionych zostanie aż 8% wszystkich pracowników zatrudnionych w japońskiej korporacji. To duży i znaczący cios, a jeszcze bardziej zaskakuje fakt, że rozwiązano współpracę nawet z deweloperami, którzy są odpowiedzialni i rozwijali flagowe serie Sony.
W zupełnie innej sytuacji jest jednak obecnie CD Projekt RED. Polacy rozwijają szereg nowych projektów, w tym Wiedźmina 4, który powinien trafić na rynek za 2-3 lata, a jednocześnie otworzyli nowe studio i rekrutują pierwszych specjalistów.
CD Projekt RED koncentruje się na stworzeniu dwóch dużych gier z segmentu AAA - choć na Cyberpunka 2 (tytuł roboczy) zaczekamy zapewne nawet 5-6 lat, to polskie studio może w pewnym stopniu skorzystać z wydarzeń w branży, których świadkami obecnie jesteśmy.
Paweł Sasko, Associate Game Director zajmujący się kolejną produkcją z serii Cyberpunk, zareagował na wczorajsze ogłoszenie dotyczące zespołów PlayStation i napisał: „Pracujcie z nami”.
Wygląda na to, że to już nasza codzienna rutyna, kolejne zwolnienia w branży gier - tym razem około 900 osób
Współczuję zwolnionym deweloperom z Insomniac, Naughty Dog, Guerrilla i Firesprite. Pracujcie z nami, chooms
This seems like our daily routine now, more layoffs in the gaming industry -- this time around 900 people ☹️
— Paweł Sasko (@PaweSasko) February 27, 2024
My heart goes to impacted devs from Insomniac, Naughty Dog, Guerrilla and Firesprite. Come work with us chooms 🥺https://t.co/p9zlUlufra
Jeżeli tylko CD Projekt RED szuka specjalistów, to mógłby wykorzystać aktualne problemy sektora i zatrudnić zwalnianych twórców, którzy swoje doświadczenie zdobywali podczas prac nad wielkimi seriami przygotowanymi przez takie ekipy jak Insomniac Games, Naughty Dog czy Guerrilla Games.