Netflix oskarżany przez Polaków. Polski urząd żąda wyjaśnień w sprawie dzielenia kont
Streamingowy gigant będzie musiał się zmierzyć z kolejnymi wyjaśnieniami na temat zmiany polityki dzielenia haseł. Tym razem sprawie przyjrzał się polski Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dzielenie kont oraz udostępnianie haseł przez użytkowników Netflixa ma długą historię. Początkowo korporacja zachwalała tego typu praktyki, ciesząc się z zyskiwania rozgłosu wśród klientów, następnie – widząc w tym szansę na zysk – zapowiedziała walkę z subskrybentami, którzy użyczają dostępu do swojego konta innym osobom. W ostatnich latach nie tylko informowaliśmy o wprowadzeniu blokad, dodatkowych planów abonamentowych, ale również o opłacie, wynoszącej w naszym kraju 9,99 zł, która umożliwia dodanie nowego użytkownika. To jednak nie spodobało się wielu konsumentom w Polsce...
Sprawą Netflixa, a dokładniej opłat związanych z dzieleniem konta, zajął się obecnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jak informuje serwis Wirtualne Media, od drugiej połowy 2023 roku do urzędu skierowano około 20 skarg, które nie pozostały bez odpowiedzi urzędników.
UOKiK zażądał wyjaśnień serwisu na temat wprowadzenia dodatkowych płatności za dodanie użytkowników do kont Netflixa, a także takich kwestii jak pobranie środków z kont klientów już po zakończeniu subskrypcji, wznowienia korzystania z platformy czy braku polskiego dubbingu w produkcjach udostępnianych na terenie Polski.
Prezes Urzędu skierował do spółki Netflix wystąpienie w sprawie blokady współdzielenia kont, rezygnacji z subskrypcji oraz danych kontaktowych udostępnianych na należącej do niej stronie internetowej. W związku z brakiem odpowiedzi spółki ponowił prośbę o wyjaśnienia. Aktualnie oczekuje na odpowiedź w tej sprawie – przekazał portalowi Wirtualne Media departament komunikacji UOKiK.
Netflix Polska jeszcze nie odniósł się do poruszonych zagadnień. Trzeba jednak zauważyć, że działania platformy systematycznie wzbudzają spore emocje. W tym miesiącu informowaliśmy także o ograniczeniach w dostępie do wyznaczonych filmów czy seriali, jakich doświadczają subskrybenci planu z reklamami.