PS5 Pro ma być o 45% mocniejsze od PS5. Sony miało zadbać o 2-3 razy lepszy ray tracing

Gry (plotka)
4629V
PS5 Pro
Iza Łęcka | 15.03, 07:03

Do premiery PS5 Pro miałoby dojść jeszcze w 2024 roku, więc twórcy mogą już pracować na sprzęcie. Najnowsze przecieki sugerują duży wzrost wydajności względem PS5.

Sony najpewniej będzie zwlekać z ujawnieniem ulepszonej wersji PS5 do drugiej połowy roku, jednakże zespoły deweloperskie zapewne mają już okazję rozwijać swoje projekty na sprzęcie, co skutkuje systematycznymi doniesieniami dotyczącymi specyfikacji i możliwości PlayStation 5 Pro. Konsola ma być znacząco mocniejsza od aktualnie wydanego urządzenia.

Dalsza część tekstu pod wideo

Jeśli najnowsze informacje zostaną potwierdzone, to wielu graczy może z wielkim zainteresowaniem sięgnąć po PlayStation 5 Pro. Według udostępnionych szczegółów najnowsza propozycja będzie dobrą opcją dla klientów, którzy liczą na lepszą jakość.

PS5 Pro ma oferować 45% lepszą wydajność renderowania względem standardowego PS5 i aż 2-3 razy większy wzrost wydajności w przypadku ray tracingu.

Sony miało kolejny raz postawić na podzespoły AMD, a producent najprawdopodobniej przygotował ulepszony, częściowo niestandardowy układ SoC „Trinity” z lepszym GPU. Całość ma wykorzystywać szybszą pamięć – PS5 Pro podobno zaoferuje GDDR6 o przepustowości 20 Gb/s.

Źródła Moore's Law is Dead's informują, że Sony i AMD skupiły się na dopieszczeniu ray tracingu i choć zgodnie z założeniami ulepszona konsola w tym aspekcie miałaby zapewnić 2-3 razy większą wydajność niż PS5, to „w niektórych przypadkach zaobserwowano czterokrotne przyspieszenie”, co wydaje się naprawdę imponującym osiągnięciem.

PS5 Pro ma skorzystać z potęgi sztucznej inteligencji, ponieważ niestandardowa architektura wykorzysta uczenie maszynowe – technologia nazwana PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) to nowa implementacja Multi-Frame Super Resolution (MSFR) firmy Sony. Rozwiązanie ma zadbać o przetwarzanie danych wejściowych w super rozdzielczości (nawet do 4K, choć ulepszona wersja miałaby obsługiwać rozdzielczość nawet 8K).

PSSR to wzbogacona o uczenie maszynowe wersja Temporal Anti-Aliasing Upscal (TAAU). Zastąpi on istniejący w grze czasowy antyaliasing lub czasowy upsampling. Dane wejściowe są "dość podobne do DLSS lub FSR" z pełną obsługą HDR - możemy przeczytać w wyjaśnieniu technologii.

Sony może osiągnąć wielki sukces w przypadku PS5 Pro, które miałoby zadebiutować na rynku przed GTA 6, więc wielu graczy zainteresowanych najlepszym doświadczeniem jak najbardziej może wybrać PlayStation 5 Pro.

Źródło: Tweaktown.com

Komentarze (270)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper