Xbox oraz Inworld AI rewolucjonizują tworzenie gier. Narrative Graph przygotuje dialogi i postacie
Xbox ma ambitne plany w związku z popularyzacją systemów generatywnej sztucznej inteligencji. Firma nawiązała w zeszłym roku ścisłą współpracę z Inworld AI, autorami silnika dla twórców gier, pozwalającego szybko tworzyć wiarygodne postacie.
O rewolucji AI w świecie gier dużo mówiło się podczas GDC 2024. Oprócz NVIDIA swoje prezentacje urządził m.in. Ubisoft. Obie firmy korzystają z rozwiązań firmy Inworld AI, z którą współpracuje od 2023 roku również Microsoft oraz Xbox.
Xbox chce włączyć generatywną sztuczną inteligencję w proces tworzenia gier. Firma przygotowała we współpracy z Inworld AI narzędzie Narrative Graph, które ma znacznie ułatwić i przyspieszyć kreowanie rozbudowanych gier fabularnych, przede wszystkim RPG-ów i sandboksowych tytułów z wieloma wyborami do podjęcia w trakcie przygody.
Narrative Graph pozwala deweloperom na wgranie stworzonych przez nich scenariuszy, projektów i skryptów do programu, który następnie generuje strukturę narracji, z podziałem na "drzewka" wyboru i rozgałęzienia akcji, związane z decyzjami gracza. Narrative Graph ma nawet możliwość automatycznego tworzenia dialogów - nie tylko w formie tekstowej, ale nawet z głosami bohaterów (audio jest generowane przez AI). Chodzi tutaj o szybkie kreowanie szkiców i wstępnych wersji konwersacji i wydarzeń z gier.
Narrative Graph znajduje się już w końcowej fazie prac i ma zostać udostępniony zespołom deweloperskim jeszcze w 2024 roku.
To tylko jedno z zastosowań systemów AI przy tworzeniu gier. Kolejne firmy już zaczynają kreować postacie NPC przy użyciu generatywnej sztucznej inteligencji.