Czy gry mogą być zbyt postępowe? Ameryka oburzona popularną produkcją
Scrabble, klasyczna gra słowna, przechodzi transformację, aby stać się bardziej dostępną i mniej konkurencyjną.
Nowa wersja gry, która zadebiutuje w Europie, zawierać będzie tradycyjną rozgrywkę, ale także opcję z kartami podpowiedzi, mającymi na celu przyspieszenie gry i ułatwienie zabawy większej liczbie osób.
Ta zmiana wywołała dyskusję na antenie Fox News, gdzie wyrażono swoje obawy. Stwierdzono, że jest to kolejny krok w kierunku „wokizmu” i nadmiernemu upraszczaniu gier dla młodszego pokolenia. Jednakże zdaniem producenta gry, Mattela, celem Scrabble jest nauka gry, w bardziej przystępnej i atrakcyjnej formie zwłaszcza dla nowych graczy.
Nowa wersja Scrabble nie eliminuje punktacji, a w grze dalej można przegrać. Producent chce jednak wprowadzić nowe elementy, które mają zachęcić do osoby, którym obce są tradycyjne zasady gry. Zmiany te są odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie na rozgrywkę, która ma być jednocześnie edukacyjna i rozrywkowa.
Debata na temat nowej wersji Scrabble odzwierciedla szerszą dyskusję na temat tego, jak powinny ewoluować gry, aby lepiej wpasowywać się do dynamicznie zmieniających się oczekiwań społeczno-kulturowych. Czas pokaże, czy nowa wersja okaże się sukcesem i przyciągnie nową grupę fanów.