PlayStation wykryje gniew i frustrację. Sony stawia na sztuczną inteligencję!
Sony chce stawić czoła jednemu z największych problemów w świecie gier online — nękaniu.
Firma opatentowała system, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do automatycznego wykrywania przypadków nękania w grach, analizując emocje graczy w czasie rzeczywistym. Brzmi ciekawie?
Nowy patent, zatytułowany “Harassment Detection Apparatus and Method”, ma na celu aktywne monitorowanie danych emocjonalnych użytkowników, aby zidentyfikować i zapobiegać nękaniu. System będzie w stanie wykryć wzrost tętna i inne zmiany emocjonalne, które mogą wskazywać na to, że gracz faktycznie jest gnębiony przez innych.
Jak mgłoby to działać?
W przypadku wykrycia negatywnych emocji u gracza, system może podjąć różne działania, na przykład:
- Wyświetlenie ostrzeżenia: Gracz zostanie poinformowany o tym, że jego zachowanie może być szkodliwe dla innych graczy.
- Czasowe wyciszenie: Gracz zostanie czasowo wyciszony, aby uniemożliwić mu dalsze komunikowanie się z innymi graczami.
- Zgłoszenie do moderatora: W przypadku poważnych naruszeń, gracz może zostać zgłoszony do moderatora, który podejmie odpowiednie kroki.
- AI: System ostatecznie sam podejmie decyzje zbanowaniu takiego użytkownika.
Zamiast ręcznego zgłaszania takich incydentów, co nie każdy chce robić, Sony planuje automatycznie odsunąć “prześladowców” lub odwrotnie, a także przerywać komunikację między stronami, aby chronić ofiarę przed dalszym gnębieniem. To innowacyjne podejście może znacząco zmniejszyć liczbę fałszywych incydentów i poprawić frajdę z grania użytkownikom.
Patent Sony może pomóc, gdyż obecnie branża gier nieradzi sobie zbyt dobrze cyberprzemocą. Dlatego paten oferuje rozwiązanie, które nie tylko chroni graczy, ale także promuje pozytywne nastawienie i zachowanie w środowisku graczy w rozgrywce online. Czy jesteśmy świadkami początku nowej ery w bezpieczeństwie cyfrowym?