PS5 Pro. Ulepszona etykieta bez 60 klatek na sekundę i tryb „ultra-boost” dla starszych gier
Sony zapowiada rewolucję w grach na konsolę z nową, zaawansowaną wersją PS5, znaną jako PS5 Pro.
The Verge potwierdza, że PS5 Pro, o kodowej nazwie Trinity, może zadebiutować jeszcze w tym roku, przynosząc „ulepszone” gry w 60 klatkach na sekundę — o ujawnionej specyfikacji informowaliśmy przed południem.
Sony wants game devs to create an exclusive graphics mode for the PS5 Pro. It will include 60fps, upscaling to 4K using PSSR, and ray tracing. The PS5 Pro will also have an ‘ultra-boost’ mode for games that don’t get enhancements. Full details below 👇 https://t.co/94JV7EGpD1
— Tom Warren (@tomwarren) April 16, 2024
PS5 Pro ma oferować nowy tryb graficzny, który wykorzystuje technologię Sony PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), skalującą do 4K przy 60 FPS z efektami ray tracingu. Sony zachęca deweloperów do tworzenia gier wykorzystujących te możliwości, a także pracuje nad trybem ultra-boost dla starszych tytułów.
Etykieta „Enhanced” dla PS5 Pro nie ograniczy się tylko do gier w 60 FPS. Deweloperzy będą mogli zwiększyć rozdzielczość gier działających w stałej rozdzielczości na PS5, a także poprawić maksymalną rozdzielczość dla gier o zmiennej rozdzielczości. Oznacza to, że gry „PS5 Pro Enhanced” mogą działać w rozdzielczości od 1080p do 1440p przy 30 FPS na standardowym PS5 i od 1280p do 2160p na PS5 Pro przy tej samej liczbie klatek.
„Sony prosi deweloperów o stworzenie nowego, ekskluzywnego trybu graficznego dla PS5 Pro w grach, który łączy w sobie nową technologię Sony PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR) skalującą do rozdzielczości 4K z szybkością 60 klatek na sekundę i efektami ray tracingu” - twierdzi The Verge.
Gry mogą również uzyskać etykietę „Enhanced” poprzez włączenie efektów ray tracingu, nawet bez poprawy rozdzielczości lub liczby klatek na sekundę. Deweloperzy będą musieli zaktualizować swoje gry do najnowszego SDK Sony, aby wykorzystać pełnię możliwości PS5 Pro, ale nawet niezaktualizowane tytuły skorzystają z lepszej wydajności.
Sony podkreśla, że nie wszystkie gry skorzystają z trybu ultra-boost, a gry działające w stałej rozdzielczości bez ulepszeń nie otrzymają etykiety „Enhanced”. A ci, którzy nie zaktualizują SDK do najnowszej wersji, nadal będą mogli korzystać z PSSR i dodatkowej pamięci systemowej oferowanej przez Sony.
Wymagania dotyczące etykiety „PS5 Pro Enhanced” są podobne do tych z PS4 Pro, dając deweloperom elastyczność w wyborze ulepszeń. Gry spełniające kryteria mogą być promowane na opakowaniach i w PlayStation Store.