Koniec fizycznej dystrybucji jest bliski? Jeden z gigantów ma zrezygnować z pudełek
Coraz wyższe wyniki gier w cyfrowej dystrybucji przynoszą nieprzyjemne konsekwencje. Jeden z gigantów amerykańskiego rynku może w przyszłym roku zrezygnować z pudełek.
PlayStation Store, Xbox Store, eShop oraz Steam systematycznie uzyskują coraz lepsze rezultaty, ponieważ gracze chętnie sięgają po cyfrowe wersje produkcji. Nadal wielu fanów pudełek, dokonując zakupów, wybiera tytuły na fizycznych nośnikach, ale coraz więcej wiadomości wskazuje, że koniec klasycznego systemu zbliża się nieubłaganie.
Systematycznie możemy natrafić na doniesienia, według których najwięksi giganci w branży gier zrezygnują z fizycznej dystrybucji, a wydawaniem tytułów na płytach będą zajmować się mniejsze firmy – specjalne pudełka mają w głównej mierze przypaść do gustu kolekcjonerom.
Pewnym potwierdzeniem tego typu niepokojących zmian są informacje ze Stanów Zjednoczonych – President Of Physical Media, czyli profil zajmujący się wyłącznie tematem fizycznej dystrybucji, otrzymał wiadomość z zaufanych źródeł, że Target zamierza w 2025 roku zrezygnować ze sprzedaży pudełek.
Ekskluzywnie:
Źródła Targetu donoszą, że do 2025 roku zaprzestaną sprzedaży fizycznych nośników w sklepach i online.
Exclusive:
— We 🖤 Love Physical Media (@VHSDVDBLURAY4K) April 17, 2024
Target Sources are telling me they reportedly will stop selling physical media in-store and online by 2025 pic.twitter.com/uTT971d1B9
Według plotki Target ma nie tylko zrezygnować z wystawiania pudełek w swoich sklepach, ale nawet usunie produkty fizyczne ze swojego cyfrowego sklepu. Możliwe, że przedsiębiorstwo analizuje, czy w ogóle jest sens magazynować produkty, których sprzedaż nie odznacza się oczekiwanymi wynikami.
Target może być kolejną firmą, która rozważa rezygnację ze sprzedaży fizycznych nośników, co potwierdza smutną rzeczywistość.