Xbox z rekordowym wynikiem! Oferowanie gier konkurencji przynosi rezultaty?
Microsoft opublikował kolejny raport finansowy, który potwierdza, że ostatnie ruchy giganta pozytywnie wpływają na działalność firmy.
W okresie od stycznia do marca, Microsoft wygenerował 61,9 mld dolarów przychodu, a zysk netto wyniósł aż 21,9 mld dolarów. Jest to kolejno wzrost o 17% oraz 20%, więc producent i wydawca może świętować, a ważnym szczegółem w tej sytuacji jest fakt, że dział gier odnotował znakomite rezultaty.
Jest to już drugi raport finansowy Microsoftu, w którym wliczane są wyniki przejętego Activision Blizzard i to właśnie dzięki temu gaming jest jednym z największych segmentów w działalności giganta z Redmond.
Xbox osiągnął 62% wzrost rezultatów dzięki grom oraz usługom, wliczając w to Xbox Game Pass. Producent jednak nie ukrywa, że to właśnie Activision Blizzard wygenerowało większość przychodów i nowy oddział stał się solidnym filarem w biznesie całego działu Microsoftu.
Włodarze Microsoftu mają powody do zadowolenia, lecz Phil Spencer powinien z niepokojem obserwować dyspozycje konsol – sprzęt Xboksa uzyskał aż o 31% gorszą sprzedaż w porównaniu z zeszłym rokiem. Co ciekawe, w okresie świątecznym firma oferowała szereg promocji na Xboksy, lecz zainteresowanie sprzętem nie było aż tak wysokie, jak przewidywano. Obecnie spadła sprzedaż konsol.
Zyski Microsoftu za FY24 Q3.
- Przychody z gier: 5,45 mld USD +51% r/r (+55% ATVI)
- Treści i usługi: +62% r/r (+61% ATVI)
- Sprzęt Xbox: -31% r/r (~350 mln USD)
- Rekordowe przychody w 3 kwartale
- 12-miesięczne przychody po raz pierwszy przekroczą 20 mld USD.
- Odnotowane przychody były powyżej prognoz
Microsoft FY24 Q3 Earnings
— MauroNL (@MauroNL3) April 25, 2024
• Gaming Revenue: $5.45B +51% YoY (+55% ATVI)
• Content & Services: +62% YoY (+61% ATVI)
• Xbox Hardware: -31% YoY ( ~$350m)
• Record Q3 revenue
• Trailing 12-month revenue would top $20B+ for first time
• Revenue recorded was above guidance pic.twitter.com/jrdlEYsdXq
Xbox osiągnął rekordowy wynik w Q3, jednak warto zwrócić uwagę, że aż 61% wzrostu z 62% wyniku pochodzi właśnie z Activision Blizzard. Między innymi marka Call of Duty napędza cały dział gier Amerykanów.