Sprzedaż Balatro prawdziwym jokerem! Twórca popularnego indyka ujawnia przewidywaną liczbę sprzedanych kopii

Gry
538V
Balatro
Grzegorz Cyga | 29.04, 18:45

Balatro to hit w segmencie indie ostatnich miesięcy. Gra sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, co zaskoczyło głównego twórcę.

Balatro to jedna z większych niespodzianek tego roku. Karciany roguelike ukazał się 20 lutego 2024 i od tego czasu szybko zyskał zainteresowanie graczy, choć początkowo nic na to nie wskazywało.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zapewne pamiętacie, jak pod koniec marca pisaliśmy, że Balatro w raptem miesiąc osiągnęło kamień milowy w postaci miliona sprzedanych kopii. To niesamowity sukces, szczególnie dla gry indie, która nie miała wcześniej szeroko zakrojonej kampanii marketingowej, do tego krótko po premierze zmagała się z problemami związanymi z klasyfikacją wiekową. 

Główny deweloper gry. LocalThunk wypowiedział się na temat rezultatów, jakie osiągnęło już Balatro. Okazuje się, że nawet gdyby sprzedaż utrzymała się na poziomie 250 tysięcy uzyskanym w pierwszych trzech dniach, byłby to dla twórcy niezwykle zadowalający wynik. Otóż nie spodziewał się on, że ktokolwiek będzie chciał kupić jego grę. 

Rok temu przygotowywałem się do opublikowania mojej dziwnej gry na Steamie i ponownego poszukiwania pracy w IT. Uruchomiłem stronę sklepu w maju i spodziewałem się sprzedać może 10 egzemplarzy. To był szalony rok. Jestem wdzięczny, że mogę teraz robić karierę na tym, co kocham.

Na Reddicie deweloper zorganizował sesję, w którym fani mogli spytać autora o cokolwiek. To właśnie tam ujawnił, dlaczego początkowo nie sądził, że Balatro może zainteresować tak wielu graczy.

Dzień przed premierą naprawdę zaczęło docierać, że to może być coś udanego, kiedy wszystkie główne media zaczęły publikować swoje recenzje. Nie spodziewałem się takiego przyjęcia przez krytyków, ponieważ wiem, jak dziwnie ta gra wygląda i jak dziwną ma rozgrywkę.

Źródło: Reddit / Twitter

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper