Xbox traci zaufanie fanów japońskich gier. Microsoft pogorszył tylko i tak złą sytuację
Zamknięcie studia Tango Gameworks przez Xbox wysyła niezamierzoną wiadomość: platforma ta nie jest już miejscem dla fanów japońskich gier.
To wydarzenie podkreśla długotrwałe problemy Xboxa z rynkiem japońskim, gdzie marka nigdy nie była i nie jest pierwszym wyborem dla graczy.
Xbox 360, będąc najlepiej sprzedającą się konsolą marki w Japonii, i tak pozostawał daleko w tyle za konkurencją. Wiele japońskich gier nigdy nie trafiło na Xboxa, a niektóre tytuły były ekskluzywne dla konsol Sony. Zamknięcie Tango Gameworks, odpowiedzialnego za takie hity jak Hi-Fi RUSH, wywołało smutek w branży gier i wśród fanów.
Japonia odgrywa kluczową rolę w rozwoju gier wideo jako hobby, a jej wpływ na światowe rynki jest niezaprzeczalny. Mimo to Xbox nigdy nie był domem dla „gier z Japonii”. Decyzja o zamknięciu studia może mieć głębsze przyczyny, takie jak wewnętrzne układy czy plany reorganizacji, ale dla fanów japońskich gier, jest to kolejny sygnał, że ich ulubione tytuły nie pojawią się nigdy na konsolach Microsoftu.
Zamknięcie Tango Gameworks to nie tylko strata dla Xboxa, ale także dla całej społeczności graczy, którzy cenią sobie japońską tradycję i unikalność gier. To wydarzenie może być punktem zwrotnym dla Xboxa, który musi teraz zmierzyć się z konsekwencjami swoich decyzji i znaleźć sposób na odbudowanie zaufania wśród fanów japońskich gier.