Reklama

Przyszłość gier to nie tylko AI. Szef Electronic Arts pokłada duże nadzieje w czymś jeszcze

Gry
534V
Electronic Arts in-game
Grzegorz Cyga | 08.05, 20:45

Electronic Arts uważa, że sztuczna inteligencja może przyspieszyć pracę nad grami. Jednak nie tylko AI ma być przyszłością dla branży.

Electronic Arts jest znane nie tylko ze swoich produkcji, ale też tego, że co roku generuje ogromne zyski, które i tak chce zwiększać. Aby to osiągnąć, firma chce wydawać i tworzyć gry posiadające ogromne światy z większą liczbą postaci i angażujące historie. W tym celu ma pomóc wykorzystanie sztucznej inteligencji. Jednak to może nie wystarczyć, aby zapewnić korporacji większą liczbę pieniędzy.

Dalsza część tekstu pod wideo

Martwią się o to inwestorzy, którzy troszczą się o średnio i długoterminowe zyski przedsiębiorstwa. Dlatego Andrew Wilson, który jest dyrektorem generalnym EA, w rozmowie na temat planów finansowych (której zapis znajdziecie w tym miejscu) ujawnił, że myśli o implementacji reklam w swoich grach.

Kiedy myślimy o wielu, wielu miliardach godzin spędzonych zarówno na graniu, tworzeniu, oglądaniu i łączeniu się, jak i o tym, gdzie większość tego zaangażowania znajduje się na granicy tradycyjnego doświadczenia gry, oczekujemy, że reklama ma szansę stać się dla nas znaczącym motorem napędowym.

Nie jest to jednak nowa praktyka dla firmy, gdyż pierwsze próby można było już zaobserwować lata temu w produkcjach takich jak Burnout Paradise, Battlefield 2142 i Need For Speed Carbon. Ponadto, taki zabieg był też obecny w grach sportowych wydanych przez EA już w 2007 roku.

Mimo to Andrew Wilson uważa, że choć może to przyczynić się do polepszenia wyników finansowych generowanych przez tradycyjne gry wysokobudżetowe, jest jeszcze zbyt wcześnie na składanie jakichkolwiek deklaracji i firma zamierza być rozważna w planowaniu przyszłych kampanii reklamowych. Najwyraźniej firma pamięta, że po implementacji reklamy serialu The Boys w UFC 4, reakcja fanów nie była przychylna i wydawca musiał wystosować przeprosiny.

Będziemy bardzo rozważni, gdy będziemy się tym zajmować, ale mamy teraz wewnętrzne zespoły w firmie, które zastanawiają się, jak przeprowadzić bardzo przemyślane implementacje wewnątrz naszych gier. 

Źródło: Gamespot

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper