Stellar Blade z niezłym startem w Japonii i szybkim spadkiem tempa sprzedaży
Obserwując branżę gier wideo, można odnieść wrażenie, że powoli zaczynamy wychodzić z okresu lekkiego zastoju, jeśli chodzi o nowości. Początek roku był tak dużym uderzeniem, że kolejne tygodnie stanowiły zdecydowane zwolnienie tempa, jeśli chodzi o głośne premiery i wyczekiwane debiuty. Niemniej, nie oznacza to, że w świecie naszego ukochanego hobby panowała stagnacja.
Dostaliśmy przecież na przykład bardzo ciepło przyjęte Stellar Blade, które okazało się niespodziewanym hitem i porwało wielu graczy także w Polsce. Dość powiedzieć, że nie brakuje komentarzy, iż PS5 dostało kolejny mocny tytuł. Niemniej, choć początkowo zainteresowanie w Kraju Kwitnącej Wiśni było - czego można było się spodziewać - całkiem niezłe, to w kolejnym tygodniu zdecydowanie przygasło:
Sprzedaż gier w Japonii (22.04 - 05.05)
- [PS5] Stellar Blade – 67 131
- [NS] Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes – 46 729
- [NS] Endless Ocean Luminous – 28 345
- [NS] Mario Kart 8 Deluxe – 21 089 (w sumie: 5 825 584)
- [PS5] Eiyuden Chronicle: Hundred Heroes – 19 434
- [NS] SaGa Emerald Beyond – 18 434
- [NS] Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba – Sweep the Board! – 17 404
- [NS] Princess Peach: Showtime! – 17 171 (w sumie: 160 351)
- [NS] Super Mario Bros. Wonder – 16 080 (w sumie: 1 846 076)
- [NS] Minecraft – 14 083 (w sumie: 3 516 475)
Jak zauważyliście, dostaliśmy zestawienie obejmujące dwa ostatnie tygodnie, co wiąże się z ubiegłotygodniową przerwą w raportowaniu po stronie Famitsu. I choć Stellar Blade znajduje się za sam okres na pierwszym miejscu, to warto odnotować, że w samym pierwszym tygodniu rozszedł się w liczbie niemal 50 tysięcy kopii. Następne dni przyniosły niewiele ponad 1/3 tego wyniku.
Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Stellar Blade.