Koniec ekskluzywności PlayStation. Square Enix "agresywnie" rusza na inne platformy
Square Enix zmienia podejście i mocniej otwiera się na wiele platform. Czy to powolny koniec bliskiej współpracy z Sony? Poznajcie szczegóły.
PlayStation od wielu lat nawiązuje szereg współprac, zarówno z większymi jak i mniejszymi deweloperami oraz wydawcami. Nie jest żadną tajemnicą, że producent PS5 od wielu lat ściśle współpracuje ze Square Enix, czego efektem są takie produkcje ekskluzywne debiutujące na konsolach Sony jak Forspoken, Final Fantasy VII Rebirth, Final Fantasy XVI czy Foamstars.
Square Enix reaguje jednak na obecną sytuację biznesową i zapowiada modyfikację działań. Przedsiębiorstwo mocniej otwiera się na inne ekosystemy.
Zgodnie z najnowszymi dokumentami Japończycy będą „agresywnie realizować strategię multiplatformową” w odniesieniu do platform Nintendo, Xbox, PlayStation oraz komputerów osobistych. Najgłośniejsze marki i gry AAA mają docierać do jak największej grupy klientów.
W przypadku tytułów HD Grupa będzie agresywnie realizować strategię multiplatformową, obejmującą platformy Nintendo, PlayStation, Xbox i komputery PC. W szczególności w odniesieniu do głównych marek i tytułów AAA, w tym tytułów katalogowych, zbuduje środowisko, w którym więcej klientów będzie mogło cieszyć się naszymi tytułami - możemy przeczytać w raporcie.
Square Enix będzie „agresywnie realizować” strategię wieloplatformową obejmującą platformy Nintendo, Xbox, PlayStation i PC w odniesieniu do głównych IP i tytułów AAA, w tym tytułów katalogowych.
Square Enix will "aggressively pursue" a multiplatform strategy that includes Nintendo, Xbox, PlayStation and PC platforms in regards to major franchises and AAA titles including catalog titles. pic.twitter.com/V4L8pUOGH9
— MauroNL (@MauroNL3) May 13, 2024
Takashi Mochizuki z redakcji Bloomberg podkreśla, że ostatnie wiadomości dotyczące mało satysfakcjonującej sprzedaży chociażby Final Fantasy VII Rebirth mogły skłonić japońskiego giganta do zmiany taktyki i odejścia od regularnego oferowania ekskluzywnych pozycji we współpracy z producentami konsol.
Przypomnijmy, że to nie pierwsze tego typu niepokojące informacje, bo już wcześniej mogliśmy natrafić na komunikaty o mniejszej niż oczekiwano sprzedaży konkretnych gier. Co więcej, ostatnia nowość udostępniona w ramach PS Plus, czyli Foamstars, już po kilku tygodniach od premiery straciło większość graczy.
Square Enix w zasadzie potwierdziło moje doniesienia:
- jego gry AAA nie spełniły oczekiwań co do zysków
- zlikwidowanie jednostki biznesowej, skupienie się na jakości, a nie ilości
- wydanie swoich najlepszych gier na szerszą skalę, w tym "platformy Nintendo, PlayStation, Xbox i PC".
Square Enix basically confirmed my reporting:
— Takashi Mochizuki (@6d6f636869) May 13, 2024
-its AAA games failed to meet profit expectations
-scrapped business unit, focus on quality over quantity
-to release its top-tier games on a wider variety of games, including "Nintendo platforms, PlayStation, Xbox and PC."