Assassin's Creed Shadows wprowadzi ważne zmiany w rozgrywce. Czy Ubisoft szykuje rewolucję serii?
Assassin's Creed Shadows realizuje wieloletnie prośby fanów serii o umieszczeniu akcji gry w Japonii. Jednak deweloperzy szykują też kilka ważnych usprawnień w rozgrywce.
Za nami premiera pierwszego zwiastuna gry. Chociaż nie jest to jeszcze pełnoprawny pokaz rozgrywki, ten materiał dostarczył nam już wiele ciekawych informacji. A to i tak nie wszystko.
Assassin's Creed Shadows ma położyć duży nacisk na skradanie, dlatego ważną rolę w grze pełnią światło i cień, które wpływają na pole widzenie wroga i pomogą nam się ukryć. Co ciekawe, będzie można samemu ograniczać widoczność, niszcząc latarnie lub zabijając nosicieli pochodni. Jednakże istnieje również bardziej pacyfistyczne rozwiązanie, ponieważ będąc w ukryciu, możemy nokautowa wrogów.
Poza tym będziecie mogli skorzystać z pomocy Sługusów, czyli specjalnych NPC-ów, którzy wprawdzie nie mogą walczyć, ale są w stanie wezwać posiłki i wszcząć alarm. Ponadto mają własne trasy patrolowe, a w nocy noszą latarnie. Ważną nowinką jest również możliwość czołgania się, która pomoże również w przeciskaniu się przez małe szczeliny.
W grze będziemy mogli wcielić się w dwie postacie, Naoe, która specjalizuje się w skradaniu, oraz Yasuke, który również może się ukrywać, ale znacznie lepiej sobie radzi w konfrontacji z wrogami, na których może się zrzucać.
Z racji tego, że w czasach, w których została osadzona akcja, nie stosowano tarcz, system walki musiał przejść pewne zmiany. Mianowicie bohaterów chroni jedynie pancerz, dlatego warto będzie stosować uniki i dobrze się ustawiać. Wrogowie również są w niego wyposażeni i ma on system wytrzymałości.
Znaczenie będzie mieć również to, że Naoe i Yasuke różnią się stylem gry. Jako samuraj, Yasuke jest w stanie używać swojej broni do blokowania nadchodzących ataków i wykonywania parowań. Natomiast Naoe jest w stanie zaangażować się w walkę, ale nie jest w stanie blokować ani parować ciosów – zamiast tego może „odbijać” ciosy wroga. Obie postacie będą miały oddzielne drzewka rozwoju, lecz dzielą się punktami doświadczenia, zebranym ekwipunkiem i zasobami.
Do dyspozycji graczy zostanie oddany szereg broni z epoki, w tym katany, maczuga wojenna kanabō, włócznie yari, shuriken, kunai i kusarigama. Ponadto Yasuke jest w stanie używać karabinów arkebuzowych, co daje mu potężną opcję dalekiego zasięgu.
Każda broń ma swoje własne drzewko umiejętności. Katany będą przecinać krzaki i kosze, pozostawiając dokładne ślady ostrzy. Strzały zostawią precyzyjne ślady przebicia, a broń obuchowa rozbije garnki na drobne kawałki. Warto w tym miejscu zauważyć, że prawie każdy rekwizyt w grze może zostać uszkodzony przez naszą broń. Co istotne, będzie można stworzyć własną katanę z zebranych komponentów i spersonalizować ją dzięki systemowi transmogryfikacji.
Oprócz nowości w Assassin's Creed Shadows nie zabraknie dobrze znanych elementów. Jednym z nich są aktywne umiejętności bojowe, które będzie można odblokować poprzez znajdowanie w świecie zwojów ninja czy wzrok orła, pozwalający dostrzec oponentów przez ściany. Powrót zaliczy również lina z hakiem jako część wyposażenia Naoe. Będzie można ją przymocować do każdej krawędzi dachu czy innych punktów zakotwiczenia, jednak w odróżnieniu od Assassin's Creed Syndicate ta lina wykorzystuje symulację fizyki, aby umożliwić dynamiczne huśtanie się.