PS6 osiągnie fotorealizm? Konsola Sony może być pierwszą, która tego dokona
Czy PlayStation 6 zbliży się do osiągnięcia fotorealizmu? W miarę jak zbliża się premiera PS5 Pro, plotki i przecieki sugerują, że Sony pracuje nad technologią, która może zrewolucjonizować grafikę w grach.
PS5 Pro, planowane na końcówkę 2024 roku, ma być wyposażone w zaawansowane rozwiązania AI do skalowania obrazu, takie jak PSSR, oraz GPU o mocy 33 teraflopów.
Jablinski Games for PS6 https://t.co/yrLPyZY4M1
— Out Of Context Despicable Me (@DespicableOutof) February 24, 2024
To duży krok naprzód w porównaniu do podstawowego PS5, ale nadal niepewne jest, czy to wystarczy, aby osiągnąć pełen fotorealizm w grach. NVIDIA GeForce RTX 4090, która może osiągnąć nawet 100 TFLOPsów, jest obecnie najpotężniejszą kartą graficzną, ale nawet ona ma trudności z utrzymaniem płynności i jakości grafiki w najbardziej zaawansowanych grach.
Fotorealizm to nie tylko kwestia mocy obliczeniowej, ale także optymalizacji i technologii renderowania. Unreal Engine 5 z systemami Nanite i Lumen już teraz zbliża nas do fotorealizmu, ale wymaga to ogromnej mocy GPU i CPU, co stanowi wyzwanie nawet dla najnowszych technologii. Niemniej, jak wskazują eksperci, postępy w technologii AI, takie jak DLSS od NVIDIA, wskazują na przyszłość, w której fotorealizm stanie się standardem.
PS6, którego premiera może nastąpić około 2027 roku, prawdopodobnie będzie korzystać z najnowszych osiągnięć technologicznych, w tym zaawansowanych rozwiązań AI do skalowania obrazu i renderowania.
I choć PS6 z pewnością zbliży nas do granic fotorealizmu, pozostaje pytanie, czy gry będą mogły płynnie działać na takim poziomie szczegółowości. Wyzwania technologiczne są ogromne, ale rozwój AI i coraz potężniejsze hardware wskazują na ekscytującą przyszłość dla grafiki w grach wideo.