Nintendo Switch 2 otrzyma skalowanie 4K z DLSS? Ambicje są duże, ale wyzwanie jeszcze większe 

Gry (plotka)
2208V
Nintendo Switch 2 / Samsung
Łukasz Musialik | 21.05, 15:28

Nadchodzący Nintendo Switch 2 planuje wykorzystać technologię NVIDIA DLSS do osiągnięcia rozdzielczości 4K przy 30 klatkach na sekundę. 

Jednak według Digital Foundry, takie podejście może nie być optymalne. Skalowanie do 4K z niższych rozdzielczości, takich jak 720p, znacząco obciąża GPU, co utrudnia utrzymanie płynności na poziomie 60 FPS-ów, która jest standardem w wielu grach Nintendo. Testy pokazują, że użycie trybu DLSS Ultra Performance, który podnosi rozdzielczość z 720p do 4K, dodaje znaczne opóźnienia klatek, co sprawia, że otrzymanie 60 FPS-ów staje się nieosiągalne.

Dalsza część tekstu pod wideo

Zamiast tego, bardziej realistycznym celem dla Switch 2 może być rozdzielczość 1440p. Taka rozdzielczość jest mniej wymagająca dla GPU, pozwalając na lepszy balans między wydajnością a jakością grafiki. Nowa konsola Nintendo ma także wspierać zaawansowane funkcje, takie jak Ray Reconstruction, co może znacząco poprawić jakość ray tracingu, dodając realizmu do oświetlenia i cieni w grach.

Pomimo tych technologicznych ulepszeń, realne wykorzystanie tych funkcji w praktyce pozostaje wyzwaniem. Deweloperzy będą musieli znaleźć złoty środek między maksymalizowaniem wydajności a utrzymaniem wysokiej jakości wizualnej. Choć potencjalne korzyści z technologii DLSS są ogromne, jej zastosowanie wymaga precyzyjnego „dostrojenia”, aby uniknąć kompromisów.

Dla miłośników Nintendo, nadchodzące zmiany w Switch 2 są ekscytującą perspektywą, mimo że przed zespołem inżynierów i deweloperów stoi trudne zadanie optymalizacji. Ostateczny sukces tej konsoli będzie zależał od umiejętnego połączenia nowoczesnych rozwiązań technologicznych z tradycyjnie wysoką jakością gier od Nintendo.

Źródło: wccftech.com

Komentarze (20)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper